تغییر و تحولات رمز ارزها در سال ۲۰۲۰

به گزارش رکنا، این اتفاقات ۹ ماه بعد از هاوینگ رخ داد و این رویداد برخلاف تصور همگان تاثیری بر قیمت بیت‌کوین نداشت. از سوی دیگر سازمان بورس آمریکا از ریپل شکایت کرد که موجب ریزش شدید این رمزارز و در پی آن توقف تراکنش‌های ریپل شد. همچنین در سال ۲۰۲۰ بسیاری از تروریست‌هایی که از بیت‌کوین استفاده می‌کردند] دستگیر شدند. قوانین جدیدی برای بیت‌کوین در نظر گرفته شد تا حتی تراکنش‌ها نیز قابل ردیابی باشند. مونرو رمزارز محبوب تروریست‌ها شناخته شده چراکه پیگیر گریز است و مشخص شد داعش از آن استفاده می‌کند.
همانند نوسانات ارزهای دیجیتال، ۲۰۲۰ برای رمزارزها سالی پرفراز و نشیب بود. این سال اتفاقات خوب و بد زیادی را برای این صنعت رقم زد.
امور مالی غیرمتمرکز
امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) یا صنعت نوپای محصولات مالی غیرحضانتی یکی از اتفاقات خوب برای بسیاری از معامله‌گران رمزارزها بود.
پس از آنکه شرکت کامپوند، کشت سود را در ماه ژوئن ارائه کرد، امور مالی غیرمتمرکز در اکثر صرافی‌ها مانند یونی‌سوآپ و پروتکل‌های وام‌دهی مانند آوه، کامپوند و میکر آغاز به کار کرد.
کشت سود به توکن‌های اضافی صادر شده توسط کامپوند برای هر کاربر این سرویس اشاره دارد. این توکن‌ها که در بازارهای ثانویه قابل معامله هستند، به ثمر نشستند. پروتکل‌های دیگر نیز در طول تابستان همان کار را انجام دادند و بازده سالانه (اگرچه بسیار ناپایدار بود) هزاران درصد بود.
استانی کولچف بنیانگذار پروتکل وام‌دهی دیفای آوه به دیکریپ گفت: رخداد دیفای ۲۰۲۰ نشان داد امور مالی کریپتو می‌تواند گسترده‌تر از تراکنش‌های ساده پرداخت بیت‌کوین باشد که در دهه گذشته شاهد آن بوده‌ایم و این امر توانایی تعامل با امور مالی شفاف را بدون حذف حضانت و با دسترسی برابر فراهم می‌آورد.
سرگئی نازاروف مدیرعامل و بنیانگذار شبکه اوراکل غیرمتمرکز چین لینک به دیکریپت گفت: پذیرش سریع دیفای توسط کاربران کریپتو نشان‌دهنده نیاز آشکار به محصولات مالی بدون نیاز به اعتماد است. دیفای به طور موفقیت‌آمیزی، صنعت بلاکچین را فراتر از توکن‌سازی، وارد دنیای خدمات مالی کرده که در واقع یک بازار جهانی بسیار بزرگ‌تر است.
هاوینگ بیت‌کوین
اتفاقات خوب برای کسانی رخ می‌دهد که منتظر آن هستند. در اواسط ماه می، بلاکچین بیت‌کوین تعداد بیت‌کوین‌هایی را که به ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها پاداش می‌داد، به نصف کاهش داد. این اقدام به منظور محدود کردن عرضه بیت‌کوین جدید طراحی شده بود و درآمد استخراج را نصف می‌کند. جای نگرانی نیست. چارلز بووارد تحلیلگر اقتصاد کوآنتوم به دیکریپت گفت: رویدادهای هاوینگ معمولا صعودی محسوب می‌شوند زیرا این موارد کمیابی رمزارز را افزایش می‌دهند.
در واقع، در این ماه قیمت بیت‌کوین سیر صعودی داشته است و بیش از دو برابر شده است. در این ماه قیمت بیت‌کوین توانسته رکورد تاریخی خود را بشکند و رکورد جدیدتری (۲۴۱۷۱.۴۷) را ثبت کند. در حالی که قیمت بیت‌کوین در آن زمان حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار بود. همچنین بازدهی استخراج نیز افزایش یافته است. بنابراین ‌هاوینگ بیت‌کوین به نوعی می‌تواند قابل تقدیر باشد.
نمایش کریپتویی شرکت پی‌پال
بیت‌کوینرها از زمان انتشار بیت‌کوین در سال ۲۰۰۸ اقدام به پذیرفتن جریان اصلی کرده‌اند. اتفاق خوبی که در تابستان امسال افتاد، حمایت پی‌پال از تراکنش‌های رمزارزی بود.
در ماه نوامبر، این غول پرداخت، این خدمات را برای مشتریان آمریکایی خود ارائه داد. در حال حاضر مشتریان این شرکت می‌توانند بیت‌کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، اتریوم (ETH) و بیت‌کوین کش خرید و فروش کنند.
توجه داشته باشید آنها نمی‌توانند بیت‌کوین را از پی‌پال منتقل کنند. در عوض، پی‌پال چیزی مشابه یادداشت IOU من به شما بدهکارم را می‌فروشد که نشان‌دهنده مالکیت مشتری بر بیت‌کوین است. بووارد اظهار کرد: با این همه رمزارزها وضعیت خوبی دارند زیرا ۳۰۰ میلیون کاربر پی‌پال می‌توانند از رمزارزها استفاده کنند. اعطای مجوز پی‌پال به کاربران جهت خرید، فروش و نگهداری دارایی‌های دیجیتال، حاکی از مقبولیت گسترده صنعت رمزارزهاست.
خریدهای بیت‌کوین جک دورسی
جک دورسی مدیرعامل توئیتر، کش‌اپ و اسکوئر امسال از بیت‌کوین بسیار حمایت کرد. به عقیده وی، وایت پیپر بیت‌کوین، شعر است و این کوین باید پول مخصوص اینترنت باشد. دورسی امسال به آفریقا سفر کرد و در آنجا شاهد فرصت‌های بی‌شماری برای بیت‌کوین بود.
شرکت کش‌اَپ و شرکت رمزارز گری‌اسکیل ۵۰ درصد از کل بیت‌کوین‌های جدید را در نیمه اول امسال خریداری کردند. همچنین دورسی شرکت اسکوئر کریپتو را در ماه مارس گذشته راه‌اندازی کرد.
خریدهای بالای بیت‌کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی
مایکل سیلو مدیرعامل شرکت فناوری مایکرواستراتژی از زمانی که این شرکت در تابستان امسال ۴۵۰ میلیون دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد، بی‌وقفه در مورد آن توئیت کرده است. از نظر سیلور، بیت‌کوین یک حرکت مافوق نور، انبوهی از زنبورهای سرخ سایبری در خدمت الهه خرد و کشتی نجات برای جلوگیری از غرق شدن در سیلاب ارزهاست. ارزش سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری مایکرواستراتژی اکنون بیش از یک میلیارد دلار است. بووارد تصمیم سایلور را نشانه‌ای قدرتمند از پذیرش بیت‌کوین در نهادها می‌داند.
راه‌اندازی اتریوم ۰/۲
بالاخره به روزرسانی اتریوم ۰/۲ که مدت‌ها جامعه کریپتو انتظارش را می‌کشید، به وقوع پیوست. سرمایه‌گذاران زیادی در یک قرارداد هوشمند اتریوم ۰/۲ اتر خود را قفل کردند تا یک فرآیند چندین ساله را برای ارتقای شبکه آغاز کنند.
این به‌روزرسانی باعث خواهد شد نقطه ضعف اصلی شبکه اتریوم برطرف شود. امسال تراکنش‌های اتریوم در زمان اوج جنون دیفای به ۱۴ دلار رسید.
توقف معاملات XRP در صرافی‌ها
سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از ریپل و مدیران آن شکایت کرد و ارزش آن کاهش شدیدی داشت. حالا همین شکایت باعث شده دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال به دنبال تعلیق معاملات XRP در پلتفرم‌های خود باشند که ضربه محکمی به قیمت این رمزارز زده است.
یی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال به نام Okcoin سال ۲۰۲۰ را با اعلام یک خبر مهم به پایان می‌رساند. این صرافی تصمیم گرفته معاملات ریپل در پلتفرم خود را از تاریخ ۱۵ دی ماه متوقف کند. طبق اعلام این صرافی، افرادی که از جفت رپیل/دلار قرض گرفته‌اند، باید تا تاریخ ۱۴ دی ماه آنها را برگردانند. از تاریخ ۱۵ دی تمام معاملات و سپرده‌های XRP تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهند آمد.
OkCoin تنها صرافی‌ای نیست که از توقف معاملات XRP خبر داده و صرافی آمریکایی «کوین‌بیس» هم رسما از تعلیق معاملات آن در پلتفرم خود خبر داده، هر چند دیرتر از OkCoin این کار را انجام می‌دهد. این صرافی از تاریخ ۳۰ دی ماه معاملات XRP را متوقف خواهد کرد. مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس به نام پل گروال گفته است: تعلیق معاملات نقشی روی دسترسی مشتریان به کیف پول‌های XRP نخواهد داشت و آنها پس از این تاریخ هم به قابلیت سپرده‌گذاری و برداشت دسترسی خواهند داشت. ما در تلاش برای دسترسی مشتریان خود به طیف وسیعی از دارایی‌ها هستیم که همه آنها در برابر «فریمورک دارایی دیجیتال» ما ارزیابی می‌شوند تا عواملی مانند امنیت، انطباق و همسویی با ماموریت ما برای ایجاد سیستم مالی باز برای جهان را رعایت کنند. ما هر تصمیمی درباره تغییر دسترسی مشتریان به هر کدام از این دارایی‌ها را جدی می‌گیریم.
پس از اعلام خبر تعلیق معاملات XRP در این دو پلتفرم، ارزش آن کاهش شدیدی را تجربه کرد و حالا ارزشی نزدیک به ۲/۰ دلار دارد.
این اولین بار نیست که با کاهش شدید ارزش ریپل مواجه می‌شویم و اعلام خبر شکایت SEC هم باعث سقوط ارزش آن شده بود. در حقیقت در مدت ۱۲ روز، ارزش این ارز دیجیتال ۷۰ درصد سقوط کرده است. مدیران ریپل که ظاهرا از چنین شکایتی اطلاع داشتند، ادعا کرده بودند که بیت‌کوین و اتریوم توسط دولت چین کنترل می‌شوند. با وجود چنین ادعایی، بیت‌کوین رکوردشکنی کرد و برای اولین بار قیمتش از ۲۸ هزار دلار فراتر رفت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟