قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه 2 دی ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا سبب افزایش اشتها برای خرید طلا شده و در شرایطی که مشاهده گونه جدیدی از ویروس کرونا تشدید محدودیت ها در انگلیس را به دنبال داشته است، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به 1881 دلار و 8 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 0.18 درصد رشد به 1886 دلار و 10 سنت رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «افزایش انتظارات تورمی به دلیل بسته محرک مالی 900 میلیارد دلاری دولت آمریکا سبب شده تا سرمایه گذاران بار دیگر به سمت بازار طلا متمایل شوند.»

مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته یک بسته کمک مالی 900 میلیارد دلاری را به تصویب رساند که یک متمم بودجه جهت اجتناب از تعطیلی دولت فدرال نیز ضمیمه آن است. انتظار می رود این بسته محرک مالی با اکثریتی بالا در سنا نیز به تصویب برسد.

در همین حال ارزش دلار امروز تثبیت شد و ارزش سهام در بازارهای آسیایی در واکسن به شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس شاهد اندکی افت بود. مشاهده گونه جهش یافته کووید-19 بر زندگی بیش از 16 میلیون انگلیسی تاثیر گذاشته و سبب شده تا چندین کشور جهان مرزهای خود را با این کشور ببندند.

به گفته لی، وضعیت نامشخص چشم انداز اقتصاد جهانی از جمله به دلیل مشاهده گونه جدید ویروس کرونا احتمالا سبب خواهد شد تا قیمت طلا شاهد رشد بیشتری باشد. وی افزود، قیمت فلز زرد ممکن است تا سه ماهه دوم سال آتی میلادی به بالا 2000 دلار برسد. اما به گفته تحلیلگر فنی رویترز، از نظر فنی احتمال افت مجدد قیمت طلا به رقم 1862 دلار وجود دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟