هجوم مردم برای خرید بیت کوین + قیمت

به گزارش رکنا، اخیرا حجم سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های مالی، در عرصه رمزهای دیجیتال افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران از این طریق می‌خواهند سبد سرمایه‌گذاری‌ها را متنوع و خطرات را به حداقل برسانند. آنها به دنبال رشد ۲۷ درصدی ارزش بیت‌کوین به امید کسب سودی قابل‌توجه، به خرید گسترده این رمز دیجیتال رو آوردند. رونق گسترده بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر در کشورهایی مثل کوبا و ونزوئلا پدیده جدیدی نیست اما اکنون طرفداران جدید و کاملا متفاوتی پیدا کرده است: ثروتمندان. بلومبرگ در یکی از گزارش‌های خود به این موضوع پرداخته است. با بررسی بیشتر دلیل استقبال ثروتمندان از بیت کوین با گسترش‌نیوز همراه باشید.

بیت کوین آمده که بماند

قیمت بیت کوین امروز به حدود ۵۰۴ میلیون تومان رسید. مدیر ثروتمند یکی از شرکت‌های مهم سرمایه‌گذاری به نام آرامبراستر که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده و حدود ۶۷۰ میلیون دلار از سرمایه زنجیره بلوفامیلی آفیس را تامین کرده است اظهار داشت: دنبال آن هستیم که سرمایه‌گذاری در این حوزه هیجان‌انگیز را افزایش دهیم. میلیارد مشهور مکزیکی، ریکاردو سالیناس هم به تازگی گفته است ۱۰ درصد از سرمایه خود را به بیت کویت تبدیل می‌کند. سه تن از چهره‌های اسطوره‌‌ای وال استریت یعنی استنلی دراک میلر، پل تئودر جونز و بیل میلر خرید مقدار زیادی بیت کوین را تائید کرده‌اند. مدیر مالی بانفوذ، ریک رایدر هم به استودیوی سی ان بی سی رفت و گفت: «بیت کوین آمده که بماند». حدود ۹۰۰ هزار نفر ویدئوی صحبت‌های او را در توئیتر دنبال کردند.

لری فینک، مدیر اجرایی شرکت عظیم BlackRock Inc گفت: «روشن است که بیت کوین توجه بسیاری از مردم را به دست آورده است. البته این ارز هنوز آزمون نشده و فعلاً حجم بازار آن در مقایسه با بازارهای دیگر به مراتب کوچک‌تر است».بار آخری که قیمت بیت کوین رکورد زد (سال ۲۰۱۷) بسیاری از سرمایه‌گذاران و ثروتمند بزرگ در حاشیه بودند و بی‌نصیب ماندند. البته آن زمان جوی از ترس ایجاد شد. بسیاری این ارز جایگزین را به «حباب اقتصادی گل لاله» که در دوران طلایی هلند و اقتصاد آن رخ داد نسبت دادند و معتقد بودند که از این ابزار برای پولشویی استفاده می‌شود. اقتصاددانان بزرگی مثل وارت بافت و جیمی دیمون ، بیت کوین را سراب و کلاهبرداری نامیدند.

روی خوش بازیگران بزرگ به بیت کوین

بنیانگذاران و کاربران بیت کوین همچنان تلاش دارند اعتبار و جایگاه این پول به عنوان یک ارز جهانی پذیرفته شده را ثابت کنند. البته بسیاری از ثروتمندان معتقد هستند که ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم ارزش بیشتری به دست خواهند آورد. علاوه بر این رمزارزها در بازاری نامریی معامله می‌شود و گمانه‌زنی‌ها به سرعت بر وضعیت و قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که بازارهای سهام یا اوراق قرضه و نیز بازار کالاهای فیزیکی، طبق اصولی ملموس و شناخته شده کار می‌کنند. البته بیت کوین این هفته درس بزرگی به سرمایه‌گذاران داد زیرا ارزش آن حدود ۸ درصد کاهش یافت.

با این حال سرمایه‌گذاران ثروتمند و معتبر و حالا جدی‌تر از همیشه به بیت‌کوین نگاه می‌کنند و این ارزش آن را بیشتر خواهد کرد. شرکت های بزرگ و بازیگران مطرح بازارهای مالی مثل پی بال و ویزا استفاده از بیت کوین را برای کاربران مجاز کرده‌اند. ثبات نسبی بیت کویت و فناوری شگفت‌انگیز پشت آن (بلاکچین) اعتماد به قدرت آن را به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش داده است. سرمایه‌گذاران دیگر ترجیح داده‌اند از نسل جدید پایگاه‌های داده و نرم‌افزاهای مالی برگرفته از بیت‌کوین حمایت کنند.

دولت ها و بانک های مرکزی آنها حجم زیادی از پول را به بازار تزریق کرده و نرخ سود را کاهش داده‌اند تا از اقتصاد در برابر شیوع کرونا محافظت کنند. موج عظیم تشویق و تحریک مالی که به نظر می‌رسد تا سال آینده ادامه داشته باشد بر اعتبار رمزارزها به عنوان یک دارایی جدید می‌افزاید.

مردم در هنگام بحران معمولاً به پول نقد متوسل می‌شوند اما در دوره‌های بحرانی؛ اقتصادهای بزرگ ارزش ارز خود را کاهش می‌‌دهند بنابراین عقل سلیم می‌گوید که در این شرایط نمی‌توان به پول نقد امیدوار بود. کووید ۱۹، انتخابات آمریکا، برگزیت باعث شده است که بسیاری از بازیگران بازارهای مالی در نگاه خود به دارایی‌های دیجیتال تجدیدنظر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟