کدام کشورهای عربی از ایران کالا نمی‌خرند؟

به گزارش رکنا، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی این سازمان، ایران در هشت ماهه ابتدایی سال جاری، بیش از ۲۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته است که بیش از ۲۰ میلیارد دلار از این صادرات به کشورهای هدف صادراتی کشور انجام شده است.

در این فهرست کشورهای چین، عراق و امارات در رتبه‌های اول تا سوم و کشورهای قزاقستان، میانمار و هنگ کنگ در رتبه‌های ۱۸ تا ۲۰ قرار گرفته‌اند.

بررسی فهرست ۲۰ کشور اول هدف صادرات ج. ا. ایران نشان می‌دهد ۵ کشور عربی شامل عراق (با حدود ۵.۳ میلیارد دلار، رتبه دوم) امارات (با حدود ۳.۷ میلیارد دلار، در رتبه سوم) عمان (با ۲۴۴میلیون دلار، بعد از کشورهای ترکیه، افغانستان، هند، پاکستان، اندونزی، آذربایجان، روسیه، تایلند و ارمنستان، در رتبه ۱۳) و کویت (با ۱۷۷ میلیون دلار، در رتبه ۱۴) و قطر (با ۹۸ میلیون دلار، بعد از آلمان و ونزوئلا، در رتبه ۱۷) در این فهرست قرار دارند. به این ترتیب میزان صادرات ایران به کشورهای عربی بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین بررسی آمارها نشان می‌دهد طی مدت ۸ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹، حدود ۱۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار صادرات به ۱۵ کشور همسایه صورت گرفته است.

در میان کشورهای همسایه، سه کشور عربستان سعودی، بحرین و یمن عملا هیچ وارداتی از ایران نداشته‌اند و میزان واردات کشورهای سوریه، اردن و لبنان نیز بسیار پایین بوده و آنها در میان ۲۰ مقصد صادراتی اصلی ایران قرار نگرفته‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟