گمرک درباره ترخیص بدون مجوز ذرت وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی سکوت عجیبی داشت

به گزارش رکنا ، اوایل آبان ماه معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی در مکاتبه ای با رئیس کل گمرک تأکید کرد، بر اساس مصوبه مرداد ماه ۹۸ هیئت دولت در خصوص تنظیم بازار نهاده‌های کشاورزی، می‌بایست تمامی نهاده‌های دامی اعم از ذرت و جو و... با مجوز معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی ترخیص گردد.

در ادامه این مکاتبه آمده است، با توجه به اطلاعات استخراج‌شده از سامانه یک شرکت واردکننده از خرداد ماه به بعد اقدام به ترخیص ۸۱هزار تن نهاده ذرت بدون اخذ مجوز از معاونت مذکور کرده است.

در ادامه گیلان‌پور معاون وزیر جهاد کشاورزی، خواستار برخورد با عوامل خاطی ترخیص ۸۰هزار تن ذرت، بدون مجوز عرضه در بازارگاه شد.

مشخص نیست چرا مسئولان گمرک ایران در خصوص این پرونده مهم که به صورت مستقیم با سفره مردم در ارتباط است هیچ گونه توضیحی ارائه نمیکنند. هرچند بررسی اسناد نشان میدهد در ستاد گمرک ایران نیز صحت کلیت موضوع تایید شده اما اینکه هیچ اطلاعاتی در خصوص متخلفان و شرکت مذکور داده نمیشود بسیار جای تعجب دارد.

چندی قبل نیز پرونده مشهور یک کالای اساسی دیگر در گمرک ایران مطرح شد اما بعد از مدتها سکوت در نهایت در این خصوص اعلام موضع شد. اما این بار با یک پرونده جدی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه هستیم که احتمالا مسئولان فکر میکنند با سکوت در خصوص آن مانند بسیاری از پرونده ها در لا به لای اخبار کم رنگ خواهد شد.

گفتنی است، در این بین جای تعجب از برخی نمایندگان مجلس است که چرا در این حوزه اظهار نظر رسانه‌ای جدی و عمومی نداشته اند.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه هیئت دولت، کالای موضوع قاچاق کالای تولید داخل یا وارداتی است که به صورت تجاری بر خلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، فروش جمل یا نگهداری شود. با وجود این مصوبه و تعریف زیر حالا باید مسئولان گمرک در خصوص قاچاق بودن محموله ای که معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص آن اظهار نظر صریح کرده است پاسخگو باشند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

 

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟