قیمت دلار امروز به چه سمتی می رود ؟

قیمت دلار / روز پنجشنبه دلار در بازار متشکل، از 24 هزار تومان گذشت اما نسبت به روز قبل، کاهش داشت. از میان خبرهایی که بر قیمت دلار اثرگذار است، می‌توان به صحبت‌های باراک اوباما اشاره کرد. باراک اوباما گفت: بایدن به سرعت به توافق هسته‌ای ایران برمی‌گردد.

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس‌جمهوری گفت: ایران و امریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند هم ما برمی‌گردیم و این می‌تواند راه‌حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد و سپس می‌توان مراحل بعدی را در بخش‌های مختلف ادامه داد.به‌نظر می‌رسد تجربه‌های قبلی به بازارساز نشان داده که هر زمان به‌دنبال سقوط یک باره قیمت‌ها رفته است، با بازگشت سریع قیمت‌ها مواجه شده است. در نتیجه این بار قصد دارد به‌صورت آرام آرام و پله پله، قیمت دلار را بدون اینکه هیجان خاصی در بازار ایجاد کند، به سوی نرخ‌های پایین تر هدایت کند.

باید دید بازارساز چه محدوده‌ای را به‌عنوان دامنه ثبات موقت دلار در نظر خواهد گرفت. دامنه‌ای که بازار از نگاه او بتواند مدت‌ها در آن بدون هیجان خاصی نوسان کند. سال ۹۷ زمانی که قیمت دلار ریزشی شد، بازار طی یک مسیر کاهشی به کانال ۱۱ هزار تومانی رسید و حدود ۴ ماه در آن نوسان کرد.

این بار دیدگاه‌های متفاوتی در مورد دامنه مورد نظر بازارساز وجود دارد. با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند تا زمانی که مذاکره خاصی بین ایران و امریکا صورت نگیرد و تنش‌ها کاهش پیدا نکنند، برای بانک مرکزی دشوار است که قیمت‌ها را با افت معنادارتری مواجه کنند. از نگاه آن‌‌ها، خبرهای سیاسی بد می‌توانند تا حدی ثبات بازار را دچار خدشه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟