افتتاح پتروشیمی لردگان امروز انجام می شود

به گزارش رکنا ، امروز پنجشنبه ششم آذرماه برای کمک به تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کود‌های شیمیایی، پتروشیمی لردگان با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۵۰ تن آمونیاک و ۳۲۵۰ تن اوره، افتتاح خواهد شد.

این مجتمع پتروشیمی که در لردگان چهارمحال و بختیاری واقع شده، به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و نزدیکی به سه خط لوله مهم گاز کشور و در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار دارای موقعیت مناسبی برای تولید این محصولات است و با پشت سر گذاشتن مرحله آزمایشی موفق خود، فردا توسط رئیس جمهور و با حضور اعضای هیئت دولت به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهد شد.

گلایه‌های کشاورزان از گرانی نهاده‌های کشاورزی و قیمت پایین خرید تضمینی

احمد عابدی، یک کشاورز گفت: قیمت کود آن قدر گران شده که کشاورزی را برای من بی ارزش کرده؛ ترجیح می‌دهم که به جای کشاورزی دنبال کار دیگری بگردم.

وی ادامه داد: دولت از یک طرف هزینه‌های کشاورزان را بالا می‌برد، اما از طرف دیگر خودش با قیمت کم محصولات ما را می‌خرد این باعث می‌شود که دخل و خرج کشاورزی جور در نیاید و خیلی از کشاورزان تصمیم بگیرند شغلشان را تغییر بدهند.

این کشاورز بیان کرد: چون قیمت کود خیلی زیاد شده، محبور هستیم که در همان سطح کشت قبلی، میزان کمتری از کود را استفاده کنیم که باعث می‌شود کیفیت محصول خیلی پایین بیاید از طرفی بخشی از محصول هم به سرعت از بین می‌رود و به بازار نمی‌رسد.

مجمتع پتروشیمی لردگان در شرایطی افتتاح خواهد شد که گرانی سرسام آور کود‌های شیمیایی پس از حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نهاده‌های کشاورزی، در چند ماه گذشته آسیب‌های بسیاری را به کشاورزی کشور وارد کرده است.

دولت همزمان با افزایش تورم، قیمت خرید تضمینی محصولات از کشاورزان را نیز افزایش نداد که همین امر موجب شد کشاورزان بسیاری محصولات خود را دور بریزند که اخبار آن هرازگاهی از رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ امید می‌رود با افتتاح این مجتمع پتروشیمی که از شرکت‌های وابسته به پتروشیمی خلیج فارس است، دولت بتواند با کاهش نسبی قیمت کود‌های شیمیایی تا حدی مشکلات کشاورزان را مرتفع سازد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟