رفع مشکل قیمت مرغ در تهران تا ۲ هفته آینده/۱۶هزار تُن ذخیره داریم

به گزارش رکنا، حشمت اله عسگری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از انبار و سردخانه شرکت پارس آریا در بخش کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون در بازار میزان مرغ مورد نیاز تأمین شده است اما با توجه به تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از ابتدای آبان، مشکلات قیمت و عرضه این محصول تا ۲ هفته دیگر در این استان برطرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: با توجه به عدم تأمین به موقع نهاده‌ها در روند جوجه ریزی خللی وارد شد که از نیمه اول آبان این مساله برطرف شد و نتیجه این موضوع تا ۲ هفته دیگر با برطرف شدن مشکلات این بخش خود را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: از سویی بنا شد به تناسب نهاده‌ای که به مرغداران عرضه می‌شود، از آنان مرغ تحویل بگیریم و از سوی دیگر روزانه ۲۱۰ تن مرغ از استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تأمین و در بازار عرضه شود.

عسگری عنوان داشت: طی ماه‌های گذشته ذخیره مرغ منجمد به خوبی در این استان انجام گرفته است و اکنون ۱۶ هزار تن در سردخانه‌های این استان از این کالا وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به کاهش جوجه ریزی مرغداری‌ها به دلیل کمبود نهاده‌های دامی گفت: در در نیمه دوم مهرماه پیش بینی کمبود عرضه مرغ در شبکه سراسری وجود داشت و همچنین در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ نگرانی‌هایی وجود داشت که با بازدید امروز و اطلاع دقیق از ذخیره نگرانی نخواهیم داشت.

وی بیان داشت: هم اکنون قیمت مرغ منجمد هزار تومان و گوشت مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و در تلاش هستیم با مدیریت صحیح از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟