وزیر صمت: دو نرخی بودن ارز منشا فساد است

به گزارش رکنا، وزیر صمت در بازدید از بندر امام خمینی(ره) گفت: دو نرخی بودن ارز منشا فساد است، متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در شبکه توزیع با مشکلاتی روبرو است.

 علیرضا رزم حسینی وزیر صمت عصر امروز در بازدید از بندر امام خمینی(ره) و انبارهای نهاده‌های دامی و کشاورزی، اظهار کرد: هدف از سفر به استان خوزستان بازدید از بندر امام خمینی(ره) بود؛ با توجه به حساسیت بازار و کالاهای اساسی، وزارت صمت خود را مسئول می‌داند کالاهای اساسی را تامین کند.

وی افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور در سه هفته گذشته مبنی بر ترخیص فوری کالاهای موجود در بنادر کشور امروز در بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شاهد کشتی‌های در حال تخلیه دانه‌های روغنی هستیم.

رزم حسینی بیان کرد: خوشبختانه موجودی کالا در بنادر زیاد است و باید به سرعت ترخیص می‌شد، با دستوری که رئیس جمهور دادند ترخیص کالا سرعت گرفته است در حال حاضر ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تن کالا در بندر امام خمینی(ره) موجود است، ۴۹۰ هزار تن در حال تخلیه و حدود ۱۷۰ هزار تن هم ترخیص شده است.

وزیر صمت با اشاره به ترخیص ۸۰۰ هزار تن کالا از بنادر جنوبی بیان کرد: در دو بندر شهید رجایی بندر عباس و بندر امام خمینی(ره) ۸۰۰ هزار تن کالا ترخیص شده است.

وی افزود: با توجه به موجودی خوبی که در حال حاضر در بنادر هست در ذخیره راهبردی کالای اساسی مشکلی نداریم فقط باید ترخیص را سرعت می‌دادیم تا کالا کمتر در بنادر رسوب کند و سریعتر به دست مردم و واحدهای تولیدی برسد.

۴ میلیون تن کالا در کارخانه های بنادر کشور

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه ۴ میلیون تن کالا در کارخانه های کشور موجود است، اظهار کرد: در بندرعباس بازدید کردم و در بندر امیرآباد و نوشهر طبق گزارشی که از گمرک به بنده دادند اگر این کالاها از بنادر ترخیص شود چرخه تولید سریعتر می‌چرخد؛ برای کاهش دادن قیمت باید فراوانی کالا در کشور داشته باشیم و عرضه را زیاد کنیم.

۵ میلیارد دلار نهاده‌های دامی و کشاورزی وارد شده است

وزیر صمت در ادامه افزود: دولت برای تهیه نهاده‌های دامی و کشاورزی در سال ۶ میلیارد دلار اختصاص داده است که در حال حاضر ۵ میلیارد دلار وارد کشور و وارد شبکه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی شده است. ما به عنوان وزارت صمت از نقطه صفر که تحویل کالا از بنادر به جهاد کشاورزی هست اقدام می‌کنیم، شبکه توزیع را وزارت کشاورزی برای تهیه مرغ و تخم مرغ برعهده دارد.

رزم حسینی بیان کرد: آن طور که وزارت جهاد گزارش می‌دهد در حال توزیع در بازارگاه هستند که در نهایت به دست مصرف کننده نهایی و مردم برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سود نهاده‌های دامی یه جیب دلالان می‌رود یا خیر بیان کرد: دو نرخی بودن ارز منشا فساد است، درحال حاضر که در جنگ اقتصادی قرار داریم دولت تدبیری می‌اندیشد تا کالای اساسی با نرخ ارزان‌تری به دست مردم برسد متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در شبکه توزیع با مشکلاتی روبرو است.

وزیر صمت در پایان گفت: در برنامه اخیر وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند که به سمت اصلاح شبکه توزیع می‌روند و امیدواریم شبکه توزیع را اصلاح کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟