قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه 12 آبان 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از قرنطینه مجدد کشورهای اروپایی موجب تشدید احتمال کاهش تقاضا برای انرژی شده است و در حالی که تجار خود را یک تلاطم سیاسی دیگر در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می کنند، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد افت بیش از 3 درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه با یک دلار و 16 سنت معادل 3.1 درصد کاهش به 36 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز امروز با یک دلار و 24 سنت معادل 3.5 درصد افت به 34 دلار و 55 سنت رسید. در معاملات اولیه امروز بازار نفت قیمت نفت برنت تا 5.8 درصد نفت خام آمریکا تا 6 درصد کاهش داشت و پایین ترین رقم ها از ماه می را تجربه کرد.

کشورهای اروپایی با هدف کند کردن میزان ابتلای روزانه به کرونا مجددا اقدام به برقراری مقررات قرنطینه کرده اند. مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «اقدامات محدود کننده ای که توسط انگلیس و ایتالیا اعلام شده در حال بدتر کردن وضعیت در اروپاست.»

وی افزود: «بسیاری از تجار اکنون به آمریکا و افزایش موارد ابتلا در این کشور نگاه می کنند و در این اندیشه اند که آیا اتفاقی که در اروپا رخ داده در هفته های آینده در آمریکا نیز رخ خواهد داد؟»

پس از آنکه اعلام شد میزان سفارش صادرات ژاپن برای اولین بار در طی 2 سال گذشته رشد داشته و میزان فعالیت های کارخانه ای چین طی ماه اکتبر سریعترین رشد را در حدود یک دهه گذشته تجربه کرده است، افت قیمت نفت تا حدودی تعدیل شد. امروز قرار است آمارهای بیشتری از بخش تولید حوزه یورو و آمریکا منتشر شود. نگرانی ها از کاهش تقاضا و افزایش عرضه نفت موجب شده تا قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در ماه اکتبر به تدریج 11 و 8.5 درصد کاهش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟