دستور فوری روحانی درباره ترخیص کالاهای اساسی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، امروز- یکشنبه - در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده برای ترخیص سریع تر کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات از گمرک، تاکید کرد که تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادی دولت برای استفاده از ارز صادراتی و ارز متقاضی جهت تامین کالاهای ضروری و نیازهای وارداتی واحدهای تولیدی، باید به طور کامل و سریع اجرایی شود و هر گونه کندی یا ناهماهنگی در این خصوص به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

رئیس جمهور وزارتخانه های صمت، اقتصاد و دارایی و جهادکشاورزی را مکلف کرد در اسرع وقت موانع ترخیص این کالاها را رفع کنند و از بانک مرکزی خواست همکاری لازم را معمول دارد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه تأمین معیشت جامعه دغدغه نخست دولت و نظام است، اظهار داشت: بخش عمده ای از مواد غذایی مردم به اندازه کافی در داخل تولید می شود، لذا نباید ناهماهنگی ها در زمینه کالارسانی و توزیع این کالاها موجب بی ثباتی قیمت ها و ایجاد مشکل برای مردم شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: نوسانات اخیر برخی از اقلام اساسی مانند گوشت قرمز ناشی از برخی ناهماهنگی ها در شبکه تامین و توزیع است و باید هرچه زودتر چنین مشکلاتی توسط وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی برطرف شود. سایر دستگاه های مرتبط نیز موظفند در تنظیم بازار با وزارت صمت هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 622438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟