به گزارش رکنا، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در نشست خبری که صبح دیروز در مقر پلیس امنیت اقتصادی فاتب برگزار شد، گفت: معاملات فردایی و تشکیل اتاق‎های کاغذی از جمله مواردی بود که سبب ایجاد التهاب در بازار ارز، طلا و سکه شد، چرا که در این روش در عمل جابه‌جایی انجام نمی‌شود و فقط در بازار التهاب ایجاد می‌شود.
وی معاملات فردایی را غیرقانونی و غیرشرعی توصیف کرد و گفت: تصمیم بر آن شد تا با افرادی که اقدام به معاملات فردایی کرده بودند، برخورد کنیم و هفته گذشته نیز پنج نفر را دستگیر کردیم و روز سه‌شنبه نیز ۲۰ نفر از مرتبطان با این متهمان هم که مبالغ بسیاری به جیب زده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
دستگیری بیش از ۱۲۰ دلال ارزی
ولیپور گودرزی درباره برخورد با دلالان و سوداگران بازار سکه و ارز نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی شناسایی و دستگیر شده‌اند. این افراد در معابر و نیز فضای مجازی اقدام به خرید وفروش کرده بودند در حالی که معاملات ارزی حتماً باید در صرافی‌های مجاز انجام شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در خاتمه گفت که این طرح با همراهی بانک مرکزی همچنان ادامه خواهد یافت و با افراد سوجو و سوداگر برخورد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟