قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه 6 آبان 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، پس از آنکه موج جدید شیوع کرونا نگرانی ها از روند کند ترمیم اقتصاد جهانی را شدت بخشیده و موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.37 درصد افزایش به 1909 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.34 درصد افزایش به 1912 دلار و 20 سنت رسید.

هووی لی تحلیلگر بانک او سی بی سی در این باره گفت: «با توجه به افزایش جهانی موارد ابتلا به کرونا به ویژه در کشورهای غربی، جذابیت طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن در حال افزایش است.»

با این حال به گفته لی تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا قیمت طلا احتمالا در نزدیکی رقم 1900 دلار باقی خواهد ماند.

بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، روسیه و فرانسه در حال ثبت آمارهای بی سابقه ابتلای به کرونا هستند و برخی از آنها محدودیت های جدیدی را به اجرا گذاشته اند.

بلاتکلیفی در مورد بسته محرک مالی جدید آمریکا سبب شده تا قیمت ها در بازار طلا طی هفته های اخیر نوسان چندانی نداشته باشد. قیمت طلا اکنون حدود 8 درصد با رقم بی سابقه 2072 دلاری ثبت شده در ماه اوت فاصله دارد.

در همین حال، نانسی پولسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرده که تا قبل از انتخابات توافقی با کاخ سفید بر سر بسته محرک مالی جدید به دست بیاید. اما لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید دیروز به خبرنگاران گفت که سرعت مذاکرات کند شده است.

قیمت طلا تحت تاثیر اقدامات محرک اقتصادی بی سابقه بانک های مرکزی و دولت های جهان جهت مقابله با تاثیرات بحران کرونا، از ابتدای امسال تاکنون حدود 26 درصد افزایش داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟