نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۳۵ هزار تومان رسید/ کمبود دام علت اصلی گرانی گوشت

قیمت گوشت / به گزارش رکنا، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت گوشت روبه افزایش است، اظهار کرد: با توجه به کمبود دام ناشی از بحث قاچاق و امتناع دامداران از عرضه، بازار گوشت تعریفی ندارد.

وی افزود: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۵ درصد سود حدود ۱۳۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

ملکی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده سبک را ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود عرضه دام، دامدار با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه دام ‌می کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه واردات صرفه اقتصادی ندارد، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، واردات گوشت از برزیل مقرون به صرفه نیست و این موضوعات را در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مطرح کردیم.

وی درباره اینکه با افزایش مصرف گوشت در ۶ ماهه دوم سال امکان افزایش مجدد قیمت‌ها وجود دارد، گفت: بازار تابع عرضه و تقاضاست، هم اکنون با ازدیاد تقاضا برای خرید قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است.

به گفته ملکی، با وجود کاهش مراتع در ۶ ماهه دوم سال و عدم صرفه اقتصادی گوشت، فشار بر داشته‌های داخلی بیشتر است که امیدواریم افزایش مجددی در بازار گوشت رخ ندهد.

این مقام مسئول انباشت دام در واحد‌های دامداری را تکذیب کرد و گفت: درحال حاضر خبری از انباشت دام در واحد‌های دامداری نیست و در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار به مدیرعامل اتحادیه دامداران و مدیر عامل امور عشایر اعلام کردیم که هر میزانی که دام ‌هست بیاورند، اما آن‌ها جوابی ندادند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آخرین جزئیات قاچاق دام تصریح کرد: در حال حاضر مقداری دام ‌از مرز‌های کشور در حال خروج است، اما میزان آن در حدی نیست که بر بازار داخل تاثیر گذار باشد، اما به هر حال در جلسه ستاد تنظیم بازار به مسئولان مرزبانی اعلام کردیم که موضوع را رسیدگی‌ کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟