سازمان هواپیمایی حق دخالت در قیمت بلیت را ندارد

به گزارش رکنا ، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه قیمت گذاری در حوزه بلیت هواپیما به هیچ عنوان به سازمان هواپیمایی کشور ارتباط پیدا نمی‌کند، بیان کرد: تنها چیزی که سازمان هواپیمایی کشور به تازگی ابلاغ کرده است مربوط به رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که بر اساس آن، از ابتدای آبان ماه تمام پروازها باید با ۶۰ درصد ظرفیت انجام شوند.

او ادامه داد: قیمت گذاری در حوزه هوایی بر عهده خود شرکت‎ها است و این تغییر قیمتی هم باید از ابتدای آبان ماه انجام شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی دارند که بر اساس بخشنامه ۵۰ و ۶۰ درصدی و همچنین قیمت دلار، برای آنها نرخ‌های جدید را تعیین کرده است.

زنگنه تصریح کرد: تمامی پروازها دامنه کف و سقف قیمتی دارند و براساس آن دامنه این قیمت‌ها تعیین می‌شود، به طور مثال هم اکنون قیمت بلیت مشهد-تهران ۵۰۰ هزار تومان است و از ابتدای آبان ماه قیمت آن به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

او تاکید کرد: هیچ شرکت و یا ایرلاینی حق ندارد زودتر از آبان ماه نرخ‌های خود را تغییر و یا افزایش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و کمبود مسافر، بعید به نظر می‌رسد که پروازها با سقف قیمتی انجام شوند و به طور معمول با همان کف قیمتی پروازها انجام می‌شوند.

او همچنین درباره بلیت پروازهای ترکیه هم گفت: اگر مسافران قصد دارند که بلیت پرواز خود را به مقصد ترکیه در روز دیگری انجام دهند تمامی شرکت‌های هواپیمایی از جمله ترکیش ایر باید برای مسافران در همان روز بلیت صادر کنند و از طرف دیگر اگر مسافران پرواز خود را لغو (کنسل) کرده باشند، باید مبلغ بلیت به صورت کامل به آنان استرداد شود.

ایرلاین ها ملزم به استرداد کامل مبالغ بلیت مسیر ترکیه هستند

دهقانی زنگنه بیان کرد: در صورتی که مسافری نتواند از شرکت‌های هواپیمایی خارجی مبلغ خود را استرداد کند، سازمان هواپیمایی کشور از ابزارهای خود برای پرداخت مبالغ استفاده می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد پروازهای قطر هم گفت: به دلیل تعطیلات اخیر امکان انجام تست کرونا وجود نداشت، اما امروز این تست انجام می‌شود و با طرف قطری هم در این زمینه رایزنی صورت گرفته است، بنابراین این پرواز امروز انجام‌ می‌شود.

این مقم مسئول در پایان تاکید کرد: ۲۰ تن از مسافران شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، به دلیل اطلاع‌رسانی این شرکت هواپیمایی مبنی بر لغو مجوز یکی از آزمایشگاه‌های داخل فهرست این شرکت، اجازه پرواز نیافتند که با رایزنی‌های صورت گرفته این مشکل برطرف می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟