کرونا پسرفت زندگی ها را رقم می زند

به گزارش رکنا ، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هشدار داد که شیوع بیماری همه گیر کووید-19 و ویروس کرونا منجر به پس رفت سطح زندگی مردم تقریباً در همه کشورهای جهان می شود.

وی این اظهارات را پیش از نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که قرار است در روزهای آتی از 12 تا 18 اکتبر برگزار شود، در یک رویداد آنلاین به میزبانی دانشکده اقتصاد لندن بیان کرد.

جورجیوا همچنین گفت: ما انتظار داریم که تولید جهانی در میان مدت خیلی کمتر از پیش بینی های انجام شده قبل از همه گیری باشد. تقریباً برای همه کشورها، این اتفاق یک عقب گرد در بهبود سطح زندگی است.

کاهش 5 درصدی اقتصاد جهانی

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، امسال اقتصاد جهانی تقریباً 5 درصد کاهش می یابد، اما سال آینده بهبود یافته و 5.4 درصد رشد می کند.

در اواخر دسامبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانیWHO در مورد شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه در شهر ووهان اطلاع دادند. از آن زمان، موارد شیوع ویروس کرونا در هر گوشه از جهان، از جمله روسیه گزارش شده است.

در تاریخ 11 مارس 2020، WHO شیوع ویروس کرونا را یک پاندمی اعلام کرد. طبق آخرین آمار، بیش از 35،732،000 نفر در سراسر جهان آلوده شده اند و بیش از 1،046،000 مورد مرگ گزارش شده است. بعلاوه ، تاکنون بیش از 26،891،410 نفر در سراسر جهان از این بیماری بهبود یافته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟