مشکل پرداخت حقوق خانواده شهدا برطرف شد

برخی از خانواده های شهدا در روزهای اخیر از عدم دریافت حقوق خود در ماه های اخیر، خبر دادند؛ برای بررسی صحت و سقم این موضوع به سراغ مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران رفتیم.

سید نورالدین علم بلادی گفت: در مرداد ماه سال جاری، سامانه جدید حقوق و دستمزد ایثارگران راه اندازی شد.

وی افزود: در ماه اول، چندین اشکال اطلاعاتی مانند تغییر شماره حساب خانواده‌ها در این سامانه وجود داشت که سریعا برطرف و معوقات ایجاد شده، پرداخت شد. البته تعداد این افراد، کمتر از نیم درصد از جمعیت کل افراد تحت پوشش بنیاد بود.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و حقوق خانواده‌ها طبق روال گذشته پراخت می‌شود.

علم بلادی ادامه داد: اگر هنوز فردی از خانواده شهدا، در دریافت حقوق و مستمری خود مشکلی دارد می‌تواند با مراجعه به دفاتر بنیاد شهید منطقه محله زندگی خود، نواقص را گزارش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حقوق همسران شهدا قطع خواهد شد، گفت: ما قدرت و قانونی در این باره نداریم و همچنین قصدی وجود ندارد.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد با اشاره به حقوق فرزندان شهدا گفت: حقوق فرزندان پسر شهدا تا رسیدن به سن قانونی و فرزندان دختران شهدا تا زمان ازدواج آن‌ها برقرار خواهد بود و به حساب همسر شهید واریز می‌شود، اما فرزندان در صورت تمایل می‌توانند حقوق خود را از مادر جدا کنند.

علم بلادی با اشاره به کم شدن حقوق برخی همسران شهدا اظهار کرد: بر اساس قانون، فرزندانی که از شمول حقوق خارج شوند و دیگر تحت تکلف مادر نیستند، حقوق دریافت نمی‌کنند که این مسئله سال هاست ادامه دارد و قانونی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟