قیمت جهانی طلا امروز شنبه 12 مهر ماه 99

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، در معاملات پرنوسان روز جمعه قیمت طلا با اندکی کاهش به آستانه 1900 دلار رسید، اما به دلیل افزایش ریسک ناشی از ابتلای ترامپ به کرونا قیمت فلز زرد در مسیر بزرگترین رشد هفتگی 8 هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.32 درصد کاهش به 1899 دلار و 84 سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.45 درصد کاهش به 1907 دلار و 60 سنت رسید. در این هفته قیمت طلا 2.2 درصد رشد داشت که بیشترین رشد هفتگی از اوایل ماه اوت تاکنون بود.

باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او در این باره گفت: «در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات آمریکا، پیش بینی وضعیت و نتیجه انتخابات بسیار دشاور شده است. بنابراین با توجه به فضای عدم قطعیت شکل گرفته سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن حرکت کرده اند.»

پس از آنکه ترامپ در توئیتر اعلام کرد که وی و همسرش به مرونا مبتلا شده اند، شاخص ها در بورس وال استریت شاهد کاهش بود و قیمت طلا به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید. اما کاخ سفید بعدا به شهروندان آمریکایی اطمینان داد که از انجام امور ناتوان نیست.

عامل دیگری که موجب کاهش شاخص ها در بازارهای بورس بود، گزارش ضعیف از روند ترمیم بازار کار آمریکا در آستانه انتخابات سوم نوامبر بود.

تاوی وونگ تحلیلگر بازار فلزات گرانبها گفت: «در کوتاه مدت قیمت طلا احتمالا نوسان محدودی خواهد داشت. بازار منتظر تعطیلات آخر هفته می ماند تا ببیند چه خبرهای جدیدی منتر می شود.»

تحلیلگران همچنین گوشه چشمی نیز به مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدیدی دارند که میان کاخ سفید و کنگره آمریکا در حال مذاکره است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟