تولید روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی

«مهدی گرامی شیرازی» روز شنبه با اشاره به نشستی که با حضور آیدین ختلان، مشاور ارشد وزیر نفت، مسعود زردویان، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این مجتمع برگزار شد، به خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: تحویل قطعی فازهای ۲۲ و ۲۴ در انتهای تیر اه سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز بخش‌های مختلف در این فازها در حال تکمیل است، گفت: در حال حاضر پالایشگاه دوازدهم روازنه حدود ۴۶ میلیون متر مکعب گاز تحویل و بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و صادر می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای تولید پروپان و بوتان اظهار داشت: در پالایشگاه دوازدهم روزانه یک هزار و ۸۰ تن پروپان و ۶۰۰ تن بوتان نیز تولید می‌شود.

گرامی افزود: تولید سایر محصولات پالایشگاه نیز مطابق طراحی و برنامه در حال انجام است.

در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از گاز مصرفی کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تامین می شود و افتتاح فازهای جدید در دولت تدبیر و امید در کنار ساخت تاسیسات خشکی باعث شده تا گازرسانی افزایش پیدا کند.

تا آنجا که سهم سوخت مایع در نیروگاه ها از ۴۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۰ درصد در شرایط فعلی رسیده و گاز رسانی روستایی نیز رشدی بیش از ۱۱۰ درصد را تجربه کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟