چرا مرغ و تخم‌مرغ گران شد؟

به گزارش رکنا، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ امشب ۲۲ شهریور ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مالی بحث و بررسی قرار گرفت.

رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای صنعت مرغداری کشور نقشه کشیده بودند که زمین بخورد گفت: نهاده‌ها با جزئیات دقیق مشخص است که کجا رفته است.

در چند ماه اخیر تغییرات زیادی در میزان تولید دام اتفاق نیفتاده است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر تغییرات زیادی در میزان تولید دام و طیور اتفاق نیفتاده است افزود: البته با توجه به شیوع بیماری کرونا مصرف گوشت و مرغ در چند ماه اول سال کم شد ، به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری از مراسم عروسی ، ختم و سمینارها تعطیل شد که این بخش ها ۲۵ درصد مصرف گوشت و مرغ را به خود اختصاص می‌دادند بنابراین مرغداران با ضرر هنگفتی مواجه شدند.

میزان تولید در حد نیاز جامعه را برآورده کردیم

او با اشاره به اینکه میزان تولید در حد نیاز جامعه را برآورده کردیم تا در این کالا در دسترس قرار بگیرد ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۲ کیلوگرم گوشت مرغ در سر سفره مردم داشتیم و مردم ۱۲ کیلوگرم تخم مرغ مصرف می کردند.

رضایی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سویا نیاز داریم افزود: از ابتدای سال تاکنون برخی از نهاده ها به اندازه کافی وارد کشور نشده است و با کمبود و کسری در بازار روبرو شده ایم و این سبب شده تا مقداری از تنش های قیمتی در مورد قیمت تمام شده گوشت مرغ و تخم مرغ به وجود آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟