اسامی ایرلاین‌های متخلف در خصوص کرونا اعلام می‌شود

تورج دهقانی زنگنه در حاشیه بازدید سرزده از فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه نشست بعدی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی 27 مهرماه با حضور کشورهای ذینفع برگزار می شود اظهار کرد: دیروز دستورالعملی را برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا به ایرلاین ها ابلاغ کردیم که آنها ملزم به رعایت آن هستند.

وی ادامه داد: فعلا به شرکت های هواپیمایی اخطار می دهیم و به دو ایرلاین که این دستورالعمل را رعایت نکرده اند مجوز جدید پروازی ندادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در صورت تکرار تخلف از سوی شرکت ها اسامی آنها را اعلام می کنیم افزود: در داخل هواپیما بروشورهایی قرار داده که مسافران می توانند با اسکن بارکد آن به صورت آنلاین مشکلات مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی را به سازمان اطلاع دهند. در صورت بروز تخلف در اسرع وقت به آن رسیدگی شده ضمن اینکه یک تلفن گویای 24 ساعته نیز برای این کار در اختیار مردم قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تهویه در داخل هواپیما به صورت مداوم انجام می شود گفت: به شرکت های هواپیمایی دستور داده شده زمانی که هواپیما روی زمین است موتور کمکی هواپیما برای انجام تهویه هواپیما روشن شود. همچنین در زمان تاکسی کردن هواپیما این موتور کمکی در زمان تخلیه مسافران باید روشن باشد.

دهقانی زنگنه تاکید کرد: ایرلاین ها موظف به اجرای این دستورالعمل هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟