قیمت جهانی نفت امروز سه شنبه 18 شهریور

قیمت نفت / به دنبال نگرانی ها در مورد احتمال افزایش ابتلا به کرونا پس از تعطیلات طولانی روز کارگر در آمریکا و پایان یافتن فصل سفرهای جاده ای در این کشور که می تواند سبب کاهش تقاضا شود، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 85 سنت معادل 2.14 درصد کاهش به 38 دلار و 92 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر نیز امروز با 14 سنت معادل 0.33 درصد کاهش به 41 دلار و 87 سنت رسید. نفت برنت روز دوشنبه 1.5 درصد کاهش یافته بود.

کاهش قیمت روز دوشنبه پس از آن اتفاق افتاد که عربستان قیمت رسمی نفت سبک خود را برای بازار آسیا در ماه اکتبر به میزان قابل توجهی کاهش داد و این سیگنال را به بازار ارسال کرد که میزان تقاضا برای انرژی به دلیل تداوم بحران کرونا پایین آمده است.

لاچلان شاو تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «عواملی همچون پایان یافتن فصل سفرهای تابستانی در آمریکا که سبب افت تقاضا می شود سبب شده تا تمرکز بازار بار دیگر معطوف این مسئله شود که آیا ترمیم تقاضا به اندازه کافی قدرتمند است یا خیر. اقدام آرامکو در کاهش قیمت نفت خود نیز تردیدهایی در مورد میزان ترمیم تقاضا ایجاد کرده است.»

دیگر عاملی که بر بازار تاثیر گذاشته، در پیش بودن فصل تعمیرات پالایشگاه ها در آمریکاست که می تواند سبب کاهش 1.5 تا 2 میلیون بشکه تقاضای روزانه برای نفت خام شود.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نسبت به رقم های ماه اوت پایین تر آمده به نحوی که نفت خام آمریکا که در حدود 42 دلار بود به زیر 40 دلار رسیده است. نفت برنت نیز از حدود 45 دلار به حدود 42 دلار رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟