مردم از آینده بازار ارز چه انتظاری دارند

به گزارش رکنا، در دو سال اخیر حدود هزار هزار میلیارد تومان به نقدینگی افزوده شده، از سوی دیگر کاهش نرخ رشد اقتصاد حجم اقتصاد را بیش از ۱۱ درصد کوچکتر کرده و انتظار می‌رود این نقدینگی بی‌سابقه در جایی تخلیه شود.
از آنجا که گفته می‌شود نقدینگی برای دستیابی به بازدهی بیشتر، ابتدا وارد بازارهای سوددهی مانند سهام، ارز، طلا، مسکن و کالاهای بادوام مانند خودرو و لوازم خانگی می‌شود، انتظار روند افزایشی برای دلار چندان دور از ذهن نیست.
​نقدینگی بر بستر انباشت و تولید بسیار ضعیف به معنی تشدید فشارهای تورمی است. بنابراین درحالی که برخی کارشناسان معتقدند دلار کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد، برخی دیگر انتظار افزایش مجدد نرخ دلار را دارند.
رسانه ما این هفته گزارش‌های متعددی از وضعیت بازار ارز، تحلیل‌ها و چشم‌اندازهای متفاوت از دلار و آینده آن ارائه کرد. مردم نیز در واکنش به این گزارش‌ها دیدگاه خود را نسبت به بازار ارز و آینده آن بیان کرده‌اند:
دلار زیر بیست هزار تومان
« یقینا آمریکا در فشارهای حداکثری شکست خورد و جهان دیگر با آمریکا همراهی نخواهد کرد. به نظر می‌رسد کم کم ثبات نسبی به بازار برخواهد گشت»
« فعلا مشکل ما خزانه خالی از دلار است و هزینه‌های فراوان دولت در پیش رو. بماند اون جو روانی که در راه است مثل مکانیسم ماشه و انتخاب ترامپ که مشکل را چند برابر می‌کند»
«اگه ترامپ مجدد انتخاب بشه دلار چند برابر این را هم می‌بینیم. البته اون موقع میان صورت مساله پاک می‌کنن و چهار تا صفر از پول حذف می‌کنن. ولی اگه بایدن انتخاب بشه با چشم انداز بازگشت به برجام که قولش داده دلار زیر بیست هزار تومن هم ممکنه بیاد اوضاع طوری شده که چشم مردم بیشتر به انتخابات امریکاست تا ایران»
« دلار قطعا افزایشیه وخوشبینی بعضی ها خوبه اما با واقعیت‌ها سازگار نیست»
« دلار با این تحلیل‌ها و نشانه‌هایی که از سمت بازار منتقل می‌شود خبر از افزایش می‌دهد. اعتماد کافی به بازار بورس فراهم نشد»
« تا اقتصاد رونق نگیره تا نفت نفروشن همین اش و همین کاسه است. چیزی تغییر نکرده تا توقع پایین اومدن دلار داشته باشیم»
«مقصر دولته با اقتصاد دستوری!!ادولتی ک طی سال های ۹۷ و ۹۸ حدود ۲۷ میلیارد دلار ۴۲۰۰ رو به باد داد از همون اول گوش کرده بودن و دلار ۴۲۰۰ رو حذف کرده بودن الان همون ۲۷ میلیارد دلار کمک خیلی بزرگی می کرد»
«مثل فرق بین دلار ۱۷ هزار با دلار ۲۵ هزار چیه ؟ هر دوتاشون مرگ تدریجی هستش با رقم بازی نکنین دلار باید زیر ۱۰ تومان بیاد»
«اقتصاد ما در حال منفجر شدنه. تاپایان سال در هیچ بخشی کاهش قیمتی درکار نیست. بامشت و لگد دارن سعی میکنن قیمت هارو نگه دارن تا بشه ۱۴۰۰ ولی نمی‌تونن.»
«دلیل حجم بینهایت زیاد نقدینگی و رکود شدید،ریزش تمام بازارهای مالی ایران و تبخیر ۱۰۰۰هزار میلیارد نقدینگی تا قبل از انتخابات امریکا اتفاق میوفته. زمان دقیق نامشخص»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟