علت رفتن نماینده‌های مجلس به سایپا چیست ؟

به گزارش رکنا، در روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که فروش و پیش‌فروش خودرو منوط به اجازه کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار است و شرکت‌هایی که تعهدات معوق خود را عمل نکرده‌اند، حق فروش و پیش‌فروش خودرو را ندارند.

چند ساعت پس از این اظهارات، ایکوپرس اعلام کرد که مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش مشارکت در تولید پنج محصول دناپلاس، پژو 207 دستی، پژو پارس ال.ایکس، سمند سورن و پژو 206 تیپ دو ایران‌خودرو امروز سه‌شنبه یازدهم شهریور ماه، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار می‌شود.

جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معاون در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: شرکت‌های خودروسازی باید یک انظباط و شفافیتی را در تولید و ارائه خودرو ایجاد کند که هم میزان تولید، قیمت تمام شده بازار و حاشبه بازار مشخص باشد. در این صورت بخشی از نقدینگی بازار به سمت این صنعت می‌رود و مشکل خودروسازی‌ها هم حل می‌شود.

براساس اظهارات وی، اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده در شرکت خودروسازی سایپا جلسه برگزار می‌کند.

یک عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن نیز اعلام کرد: طرح خودرو با 19 ماده آماده کرده‌ایم و احتمالا هفته آینده در صحن مجلس اعلام وصول کند که فروش خودرو، قیمت‌گذاری، کیفیت، قراردادهای خارجی، قطعه‌سازی، تامین مالی و… از جمله موضوعات عنوان شده در این طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو گفت: پیش‌فروش‌ها باید کنترل و مهار شود و نباید بیش از حد فروش انجام شود، برای این کار نیز سابقه عرضه خودرو را ملاک قرار می‌گیرد و خودروساز باید سقفی را رعایت کند.

وی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: به شرط صادرات، امکان واردات نیز در این طرح در نظر گرفته شده که خودروهای با کیفیت و با سوخت کمتر وارد کشور شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟