قیمت جهانی نفت امروز جمعه 14 شهریور 99

قیمت جهانی نفت / در حالی که تقاضای ضعیف و عرضه مازاد نفت موجب شده تا اثر افزایشی ناشی از تضعیف دلار خنثی شود، قیمت نفت امروز شاهد کاهش یک درصدی بود و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژوئن قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 41 سنت معادل 0.93 درصد کاهش به 43 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 41 سنت معادل 0.99 درصد کاهش به 40 دلار و 96 سنت رسید.

بر اساس امارهای موسسه رفینیتیو ایکون، حجم نفت ورودی به چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان که در طی 5 ماه گذشته همواره روندی افزایشی داشت، از ماه سپتامبر روند کاهشی به خود خواهد گرفت. ظاهرا پالایشگاه های چینی به تدریج در حال استفاده از ذخایر نفتی خریداری شده هستند.

در آمریکا پالایشگاه ها که با میزان بالایی از ذخایر گازوئیل مواجه اند، بعید است به زودی تولید خود را افزایش دهند.

مایکل تران تحلیلگر موسسه آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشت: «حاشیه سود پایین فعالیت های پالایشگاهی احتمالا مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد شد.»

کاهش تولید سبب شده تا میزان ذخایر بنزین آمریکا طی دو ماه گذشته کاهش قابل توجهی داشته باشد. این در حالی است که آمارها نشان می دهد طی 6 تا 8 هفته گذشته میزان مصرف بنزین در آمریکا رشد چشمگیری نداشته است.

تحلیلگران موسسه اف جی ای گفتند، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان و قرنطینه مجدد شهرها موجب کاهش امیدها نسبت به مصرف نفت ذخیره شده ماه های اخیر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟