متوسط دریافتی کارکنان آموزش و پرورش بیشتر از دولتی ها

جمشید انصاری در حاشیه نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور مطرح کرد: یکی از مسائل اصلی این دستگاه تامین نیروی انسانی است. بر اساس آمار ما در طول چهار سال اخیر حدود ۱۸۶ هزار مجوز برای استخدام از محل ماده ۲۸ و از طریق صدور مجوز برای دانشجو معلمانی دادیم که از طریق کنکور جذب این دانشگاه می‌شوند. در کنار آن برخی مجوز هم برای تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی به مجلس داده شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات برای جذب نیرو نسبت به سال‌های قبل یک افزایش سه ونیم برابری دارد که بیانگر توجه ویژه دولت به تامین نیروی آموزش و پرورش است.

انصاری گفت: در کنار اینها دولت در سال ۸۹ یک کار بزرگی برای کارکنان آموزش پرورش انجام داد که آن هم افزایش حقوق و مزایا بود. کارکنان آموزش و پرورش که همیشه از یک تبعیضی نسبت به برخی دستگاه‌ها رنج می‌بردند، نسبت به معادل‌سازی حقوق آنها اقدام شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی، گفت: متوسط دریافتی کارکنان دولت ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و متوسط دریافتی کارکنان آموزش و پرورش ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است. امیدواریم دولت باز این امکان را داشته باشد که توجه ویژه‌تری به فرهنگیان و مسائل آموزش و پرورش داشته باشد. زیرا این دستگاه حساسی است زیرا نسل آینده را تربیت می‌کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست، گفت: آموزش و پرورش مجموعه بسیار بزرگی است که فصل مشترک زیادی با سازمان‌های و موسسات متعدد دارد و هر چه بتوانیم زمینه این همکاری‌ها را بهبود ببخشیم بهتر می‌توانیم برای تحقق ماموریت‌ها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی هم در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در طی سال‌های گذشته انجام شده و هر در جهت تامین حقوق معلمان اقدامات خوب و در خور اعتنایی انجام شده که لازم است تشکر کنم.

حاجی میرزایی در پایان، گفت: جمع بندی نهایی ما در این نشست مشترک این بود که برای تحقق یک کیفیت بهتر، دسترسی مطلوب‌تر به آموزش و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای همکاران فرهنگی، بتوانیم‌ همکاری‌های مشترک را توسعه بدهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟