کرونا 2 برابر جنگ جهانی به اقتصاد دنیا آسیب رساند

به گزارش رکنا، به نقل از راشا تودی، جدیدترین تحقیقات موسسه پژوهشی مکنزی گلوبال نشان می دهد اختلال در تولید در نتیجه همه گیری ویروس کرونا دو برابر بیشتر از یک جنگ نظامی در جهان به اقتصاد آسیب می رساند.

تحلیلگران این موسسه پژوهشی در گزارشی با عنوان « خطر، تاب آوری و تعادل دوباره زنجیره های ارزش جهانی»، خطرات مختلف توقف 100 روزه تولید را بررسی کردند. شوک های اقتصادی که در این گزارش به آنها اشاره شده وقایع مختلفی را از حمله های سایبری و جنگ های تجاری گرفته تا درگیری های نظامی و همه گیری در بر می گیرند و از نظر تناوب، زمان و طبیعت تاثیرشان متفاوت هستند.

تحقیقات نشان داد خسارت وارد شده از یک جنگ جهانی احتمالی حدود 15 تریلیون دلار خواهد بود در حالی که همه گیری ویروس کرونا حدود 30 تریلیون دلار به اقتصاد جهان آسیب می رساند. این رقم 3 برابر بیشتر از 10 تریلیون دلار خسارتی است که رکود بزرگ سال‌های 2007 تا 2009 به بار آورد و 30 برابر بیشتر از خسارت ناشی از یک حمله سایبری گسترده است.

طبق تحقیقات موسسه مکنزی از 325 شرکت در 13 صنعت مختلف، اختلال در زنجیره ارزش می تواند به راحتی بیش از 40 درصد از سود دهی سالانه در هر دهه را از بین ببرد ولی یک رویداد شدید که صد روز تولید را مختل می‌کند، درآمد یک سال را در برخی صنایع نابود میکند.

طبق این گزارش زنجیره‌های ارزش که وابسته به نیروی کار هستند بیشتر در معرض همه گیری ها قرار می گیرند. همه گیری ویروس کرونا بیش از همه به صنعت پوشاک آسیب رسانده که بیشترین سهم اشتغال را دارد و سالانه 25 میلیون شغل تولید می کند. پس از آن صنعت هوافضا، مبلمان و محصولات نفتی بیشترین آسیب را دیده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟