حمایت از خانوارهای نیازمند در دستور کار مجلس

به گزارش رکنا، سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دو فوریتی اش برای حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند اظهار داشت: درباره تهیه این طرح با تعداد زیادی از نمایندگان، کارشناسان و متخصصین جلسات مستمر داشته و تلاش کردیم کاری جامع انجام دهیم چرا که حمایت از اقشار نیازمند را برای خود وظیفه می دانیم.

تهیه بسته جامع رفع دغدغه های معیشتی مستضعفان

وی با بیان اینکه بررسی نیازمندی های اقشار ضعیف جامعه و احصاء دغدغه ها و نگرانی های آن را در طرح دو فوریتی برای حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمندان دیده ایم، تصریح کرد: در طرح های پیشین فقط یک موضوع در مجلس مانند کالاهای اساسی مصوب شده بود که همگی آنها یک ماده ای و یا یک فوریتی بود اما تلاش داشت به همراه تعدادی از نمایندگان برای حمایت جدی تر از خانوارهای نیازمند کاری اساسی تر انجام دهیم و به همین دلیل کوشیده ایم تا این حمایت را در ابعاد مختلف از خانواده های مستضعف تسری دهیم.

نماینده ملکان در مجلس گفت: بر اساس این طرح 5 دهک پایین جامعه که در مضیقه و فشار قرار دارند مورد حمایت دولت و مجلس قرار خواهند گرفت.

حمایت از 5 دهک پایین جامعه و گره گشایی از نیازمندان

موسوی با بیان اینکه مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی است بنای نمایندگان پیروی از مکتب قاسم سلیمانی است به همین دلیل تلاش داریم تا جایی که مشکل بحران را مشاهده کردیم با ورود عملیاتی به این موضوع، معضل را حل و فصل کرده و گره گشا باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: آقای نیکزاد نائب رئیس مجلس کمک زیادی برای در دستور قرار گرفتن این طرح دوفوریتی در جلسه هفته آتی مجلس داشته اند و ضمن حمایت از این طرح تلاش زیادی کردند تا سرانجام لازم را پیدا کنند و چون منافع این طرح شامل نیازمندان و محرومان می شود تعداد زیادی از نمایندگان از آن حمایت کردند.

نماینده ملکان در مجلس با بیان اینکه در این طرح 4 هدف اصلی را دنبال کردیم، گفت: قرار است تمام نیازهای ضروری یک خانوار نیازمند در قالب یک طرح در برگرفته شود و بر همین اساس جامعه دهک ما 5 دهک پایین جامعه است.

کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان به طرح

موسوی افزود:در قالب این طرح کالاهای اساسی و ضروری یک خانواده شامل برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ و روغن را در نظر گرفته ایم ضمن اینکه حمایت از این اقشار نیازمند را در حوزه انرژی هم دنبال کرده ایم به طوری که برخی خانوارهای مستضعف دغدغه پرداخت قبوض آب، گاز و برق خود را دارند و به همین دلیل سعی کردیم با اقدامات حمایتی نگرانی آنها را در این حوزه رفع کنیم.

وی با بیان اینکه برای هر کدام از تامین نیازهای این خانوارها منابع مالی لازم را پیش بینی کرده ایم و بر همین اساس نگرانی دولت را بر اساس اصل 75 قانون اساسی را رفع کرده ایم که دولت بهانه نبود منابع اعتباری و بودجه ای آن را اعلام کند و به همین دلیل تلاش کردیم از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان استفاده کنیم.

کمک مالیاتی ثروتمندان جامعه به 5 دهک پایین

نماینده ملکان در مجلس گفت: برای اینکه میزان مصرف آب، برق و گاز خانوارهای نیازمند افزایش زیادی پیدا نکند تخفیف های زیادی را در میزان مصرف آنها در نظر گرفته ایم و به همین دلیل از یارانه پرداختی 5 دهک بالای جامعه مبلغی را برای تامین یارانه انرژی خانوارهای 5 دهک پایین جامعه در نظر گرفته ایم که عملا این کار بخشی از مالیاتی است که افراد ثروتمند جامعه به عنوان سهم شان به نیازمندان می پردازند.

موسوی تصریح کرد: بند سوم این طرح مربوط به ودیعه مسکن و مشکلات مستاجران است. همچنین بند چهارم مربوط به دارو است به طوری که خانوارهایی که مشکلات درمانی و دارویی دارند با تصویب این طرح دو فوریتی دغدغه هایشان کاهش پیدا خواهد کرد.

40 امضای نمایندگان ظرف مدت 5 دقیقه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تعداد امضای این طرح گفت: این طرح در مدت زمان کوتاهی که در سامانه بارگذاری شده بود توانسته بود حد نصاب امضاها را داشته باشد و با آنکه فقط 5 دقیقه این طرح در سامانه بارگذاری شده بود اما ظرف همین مدت کوتاه 40 امضا را دریافت کرد که نشان دهنده نگاه ویژه مجلس یازدهم به حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند است.

نماینده ملکان در مجلس خاطرنشان کرد: در طرح دوفوریتی مذکور، مسکن، کالای اساسی، دارو و انرژی خانوارها را مدنظر قرار داده ایم.

موسوی در پایان گفت: امیدوارم با تصویب دو فوریتی این طرح بتوانیم بخشی از مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه را گره گشایی کرده و از دغدغه آنان بکاهیم. این در حالی است که تعداد زیادی از خانوارهای نیازمند و مستضعف چشم انتظار کمک های جامعه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟