ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حذف یارانه تازه متولدین

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی موارد تخلف را بررسی و به دستگاه قضا کمک می‌کنیم؛ برای مثال گزارشی در این زمینه در موضوع ارز و هدفمندی یارانه‌ها در صحن علنی مجلس ارائه شد و در موضوع تخلفاتی که در خودرو وجود دارد نیز ورود داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائل اقتصادی مردم را مستاصل کرده و تلاش داریم در کمیته‌های تخصصی کمیسیون اصل 90 این مسائل را بررسی و واکاوی و راهی برای برون رفت از مشکلات ارائه کنیم.

پژمانفر با اشاره به تعامل سازنده با دستگاه قضایی تصریح کرد: درصدد هستیم جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه داشته باشیم و از ظرفیت هم‌افزایی مجلس و قوه قضائیه برای برخورد با فساد استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، مسائل اقتصادی است زیرا این مسائل فشار زیادی بر دوش مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: مصادیق این مشکلات اقتصادی، مسئله ارز است؛ در سال 97، 18 میلیارد یورو ارز وارد بازار شده و قیمت آن 4200 تومان بوده و قرار بوده 25 کالای اساسی وارد کشور شود اما گزارشات ما این مسئله را تائید نمی‌کند.

پژمانفر گفت: به این مسئله ورود کرده‌ایم و اعداد و ارقام نیز براساس گزارش ما مشخص است؛ متاسفانه بخشی از این پول‌ها هنوز به داخل کشور بازگشت نشده؛ قرار بوده با این مبلغ کالاهای اساسی خریداری شود که بخش زیادی از آن محقق نشده است.

وی در مورد حذف یارانه تازه متولدین نیز اظهار داشت: قطعا مسئله حذف یارانه متولدان جدید را بررسی می‌کنیم و باید ببینیم ادله عملکردی چه بوده است؛ این رفتار غیرقانونی است و با قانون همخوانی ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟