کرونا / ضدعفونی هواپیماهای ایران ایر هر ۲۴ ساعت

به گزارش رکنا، خرسند اظهار کرد: برای ضد عفونی ناوگان هما از مایع ضد عفونی با استاندارد تعیین شده اتحادیه اروپا و یاتا استفاده می‌کنیم. هواپیماها هر شب و پس از آخرین پرواز ضد عفونی می‌شوند. این ضد عفونی تا 24 ساعت ماندگار است و پس از ان مجددا ضدعفونی هواپیماها انجام می‌شود.

وی با بیان این که طبق دستورالعمل از محل 4 منبع موثق کمیته پیشگیری از کرونا تشکیل شده است، افزود: دستورالعمل ها از منابع سازمان هواپیمایی کشوری،‌ وزارت بهداشت و سازمان ایمنی به ما ارجاع شد و در کمیته پیشگیری از شیوع کرونازمینه سازی برای اجرای آن انجام شد.

وی با اشاره به این که از پایگاه تهران روزانه 16 فروندهواپیما ضدعفونی می شود، تصریح کرد: هنگام پرواز به استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند نیز ضد عفونی هواپیماها پس از پرواز انجام می‌شود. همچنین به درخواست خلبان اگر مسافری در پرواز مشکوک به کرونا باشد ضدعفونی مجدد انجام می‌شود.

معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: 2 ردیف صندلی آخر هر هواپیما طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی می‌ماند تا چنانچه در حین پرواز مسافری علایم سرفه داشت به این دو ردیف انتقال یابد.

خرسند تصریح کرد: در همه ایستگاه‌های هما در شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و... اقدامهای ضدعفونی و مسائل بهداشتی همچنین ظرفیت پرواز و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟