پاکستان مرزهایش را به روی ایران باز کرد

به گزارش رکنا، به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور چند هفته پس از بازگشایی مرز تفتان در هفدهم ژوئن ( 28 خرداد)، تجارت از 4 گذرگاه مرزی خود با ایران را از روز یکشنبه از سر گرفته است.

عایشه فاروقی گفت:« تمام 5 گذرگاه مرزی با ایران بازگشایی می شوند. تفتان مرز اصلی سفر و تجارت با ایران است».

بازگشایی مرز ها با ایران به دنبال دستورالعمل وزارت کشور پاکستان در روز جمعه صورت گرفته که از مقامات خواسته مرزها را بر اساس تصمیم گیری ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا با عنوان NCOC بازگشایی کنند.

این مرزها تنها برای تجارت بازگشایی می‌شوند و ممنوعیت رفت و آمد مردم تا اطلاع ثانوی همچنان پابرجاست.

4 گذرگاه مرزی گبد، مند، کاتگر و چادگی طبق یک بخشنامه دولتی و با توافق دو طرف به مدت هفت روز از پنجم جولای (15 تیر) برای تجارت باز خواهند بود.

پاکستان در بیست و چهارم فوریه پس از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران مرز هایش را با این کشور بست.

چهار روز بعد مرز تفتان بازگشایی شد تا 300 تبعه پاکستان که اکثرا تاجر بودند وارد استان بلوچستان این کشور شوند.

قبل از بسته شدن مرزها در ماه فوریه، هزاران پاکستانی که اکثراً زائر بوده‌اند هنگام خروج از ایران در مرز تفتان قرنطینه شدند. چند هفته بعد در ماه مارس، تاجران پاکستان از دولت این کشور درخواست کردند به جای بستن کامل مرزها، تجهیزات بررسی و قرنطینه را بهبود بخشند.

دو کشور سیستم تجارت پایاپایی را برای تبادل کالاهای ضروری و در برخی موارد مواد خام اولیه از سر گرفته بودند. ارزش تجارت پایاپای بین ایران و پاکستان حدود یک میلیارد دلار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟