عدم تخصیص ارز قطعات خودرو / انبار قطعات خودرو در گمرک

به گزارش رکنا، محمد شهپری با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، حذف ارز نیمایی قطعه سازان باعث شده تا آنها ناچار به استفاده از ارزهای آزاد و صادراتی باشند که همین امر در واردات قطعات وقفه ایجاد کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر قطعه سازان هم برای دسترسی به ارزهای حاصل از صادرات با مشکل مواجه بوده و هم باید برای ترخیص کالاهای خود از گمرک تأیید بانک مرکزی را در تأمین ارز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان خواهان فروش ارز صادراتی با نرخ روزانه ارز هستند که این امر با توجه به تغییرات لحظه ای قیمت ارز برای قطعه سازان مشکل ساز شده است، افزود: در حال حاضر قطعه ساز امکان ترخیص کالاهای خود را از گمرکات ندارند و همین امر تولید خودرو را مختل کرده و آمار خودروهای ناقص هر روز افزایش پیدا کرده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو، تصریح کرد: هم اکنون حجم خودروهای ناقص در ایران خودرو به 40 هزار دستگاه رسیده و اگر فکری به حال ترخیص کالاهای قطعه سازان از گمرکات نشود قطعه به خط تولید خودروسازان نرسیده و حجم خودروهای ناقص هر روز افزایش خواهد یافت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟