گردشگری جهان ۳.۳ تریلیون دلار به خاطر بحران کرونا از دست می‌دهد

به گزارش رکنا، به نقل از راشا تودی، جدیدترین تحقیقات سازمان ملل نشان می‌دهد اگر صنعت گردشگری جهان که برای اقتصاد بسیاری از کشورها حیاتی است، یک سال به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا متوقف بماند، 3.3 تریلیون دلار ضرر خواهد کرد.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در گزارش خود با تأکید بر تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر گردشگری جهان، سه سناریوی احتمالی را برای این صنعت بیان کرد. در حالی که نتیجه همه این سناریوها ضرر و زیان بزرگی را برای صنعت گردشگری متصور می‌شود، ولی عمق این بحران بستگی به طول مدت توقف مسافرتها در این صنعت دارد.

اگر تعطیلی ها 4 ماه طول بکشد، بخش گردشگری جهان حداقل 1.2 تریلیون دلار از دست می دهد که برابر با 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی جهان است. اگر این تعطیلی ها 8 ماهه باشد، ضرر و زیان این صنعت به 2.2 تریلیون دلار معادل 2.8 درصد تولید ناخالص داخلی جهان می رسد و در بدبینانه ترین سناریو که سفرهای بین‌المللی 12 ماه متوقف خواهد بود، گردشگری جهان 3.3 تریلیون دلار ضرر می‌کند که برابر با 4.9 درصد تولید ناخالص داخلی جهان است.

بخش گردشگری منبع اصلی اشتغال و درآمد دولت در بسیاری از کشورهاست. طبق تخمین های سازمان ملل، با از دست رفتن هر یک میلیون دلار از درآمد گردشگری بین المللی، سه میلیون دلار از درآمد یک کشور کم میشود.

این بحران خطر طولانی مدتی برای معیشت مردم در کشورهای در حال توسعه است که تولید ناخالص داخلی آن ها به سرعت از دست می رود. حتی در خوشبینانه ترین سناریو، اقتصادهای جامائیکا و تایلند به ترتیب 11 و 9 درصد کوچک خواهند شد. کرواسی در بین سه کشوری است که بیشترین آسیب را از توقف گردشگری خواهند خورد. این کشور حداقل 8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست میدهد.

اقتصاد های برتر دنیا هم از تأثیر ویروس کرونا بر گردشگری بی بهره نخواهند بود. پیش بینی می شود آمریکا 187 میلیارد دلار از دست بدهد و پس از آن، چین بیشترین آسیب را دیده و 105 میلیارد دلار ضرر کند. قطب های اصلی گردشگری تایلند ، فرانسه و آلمان هرکدام تقریبا 47 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی خود را به خاطر رکود صنعت گردشگری از دست می دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟