حقوق یک ماه کارگران نیشکر هفت تپه به زودی پرداخت می‌شود

به گزارش رکنا، «امید اسدبیگی» با اشاره به اینکه در مجتمع نیشکر هفت تپه حدود ۷ هزار کارگر به صورت مستقیم شاغل هستند که با کارگران فصلی به حدود ۱۰ هزار نفر می‌رسند، گفت: ماهیانه حدود ۲۴ میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران هزینه می‌شود و این رقم باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، رقم بسیار بزرگی است.

مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه درباره مطالبات معوقه کارگران هفت تپه گفت: کارگران این مجموعه مدعی‌اند سه ماه حقوق نگرفته‌اند اما در واقع یک ماه حقوق آنها به تاخیر افتاده و این تاخیر تازه وارد دومین ماه خود شده است.

وی با بیان اینکه هدف مدیریت مجموعه پرداخت حقوق است اما حساب‌های مالی شرکت مسدود شده است، افزود: جدا از بحث تامین منابع مالی، فضاسازی‌هایی که هم‌اکنون برای مجموعه هفت تپه ایجاد شده، دلیل دیگری است که ما در شرایط غیرعادی قرار بگیریم.

اسدبیگی با ابراز نارضایتی از برخوردهایی که با مجموعه مدیریت هفت تپه شده است، گفت: درست نیست با یک تولیدکننده و صنعتگر همانند یک دلال خیابانی برخورد شود.

مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه تصریح کرد: در حال حاضر ده تا یازده هزار نفر از این مجموعه ارتزاق می‌کنند اما متاسفانه شاهد هستیم به جای حمایت از مجموعه، به ما کم لطفی شده و برایمان پرونده‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما ریالی از تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌ایم با این حال این همه مشکلات برایمان پیش آمده، افزود: با وضعیت فعلی تمام تلاش ما پرداخت حقوق کارگران هفت تپه است. در عین حال تامین ۲۴ میلیارد تومان پول با این همه فضاسازی‌ها رقم سنگینی است.

مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر نیروی مازاد در هفت تپه شاغل هستند، بیان کرد: حدود ۵ سال است این تعداد نیروی مازاد در هفت تپه به امید روزی که در سایر مجموعه‌های ایجاد شده در هفت تپه بکار گرفته شوند، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: طی سالهای گذشته در زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال اقدامات زیادی انجام داده‌ایم. جدا از مجتمع کشت وصنعت هفت تپه، مجموعه ما حدود ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی دیگر در سطح کشور فعال دارد.

اسدبیگی با بیان اینکه با این همه مشکلات در حال تامین یک ماه حقوق کارگران هستیم تا شرایط به وضعیت سابق خود بازگردد، در ادامه افزود: نیت اصلی ما فقط پرداخت حقوق است و هیچ قصد دیگری نداریم.

وی با انتقاد از فضاسازی‌های برخی رسانه‌ها گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها به ما اتهام می‌زنند که مثلا ۲۰یا ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌ایم. نمی‌دانم این ارقام افسانه‌ای را از کجا آورده‌اند. رسانه‌های مدعی ثابت کنند که ما حتی یک هزار تومان وام گرفته‌ایم.

مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان یک فقره از پول‌های بلوکه شده اگر آزاد شود می‌توانیم مقدار زیادی از مشکلات هفت تپه را مرتفع کنیم، در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با اتهامات خود گفت: این کیفرخواستی که پیاده شده فقط در جهت تخریب ذهن مردم انجام شده است. در همه جا با بردن آبرویمان از ما به عنوان یک غارتگر اموال نام می‌برند که درست نیست. اگر من غارتگر اموال بودم الان داخل کشور چه کار می‌کنم؟ اتهامات وارد شده به من ناحق است و از قوه قضائیه درخواست دارم با استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری مشخص کنند واقعیت پرونده من چیست؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟