خرید از میادین میوه و تره بار قدرت خرید مردم را  38 درصد افزایش می دهد

به گزارش رکنا، سید سعید راد با استناد به بررسی معاونت بازرگانی و امور اقتصادی این سازمان از میانگین نرخنامه‌های میادین میوه و تره بار با میانگین نرخ‌های خرده فروشی‌های تهران در سه ماهه بهار امسال، افزود: این بررسی، نشان‌دهنده اختلاف 39 درصدی میوه‌جات، 34 درصدی سبزیجات و صیفی‌جات و متوسط تفاوت 38 درصدی قیمت انواع محصولات میادین نسبت به سطح شهر است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان با پول خرید 5 کیلوگرم انواع میوه و محصولات فرنگی در سطح شهر، امکان خرید بیش از 8 کیلوگرم همان محصولات با کیفیت مشابه را از میادین میوه و تره بار دارند، خاطرنشان کرد: به عبارتی، قدرت خرید شهروندان در صورت خرید از میادین 38 درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، در بین انواع میوه، بیشترین اختلاف قیمت به ترتیب مربوط به لیمو شیرین با 66 درصد، خربزه با 45 درصد و گیلاس با 43 درصد و کمترین تفاوت قیمت به ترتیب مربوط به موز با 16 درصد، هندوانه با 23 درصد و طالبی با 30 درصد است.

گفتنی است، در بین سبزیجات و صیفی‌جات نیز بیشترین اختلاف قیمت به ترتیب مربوط به بادمجان با 44 درصد، لوبیا سبز با 41 درصد و سبزی‌های برگی با 39 درصد و کمترین تفاوت قیمت به ترتیب مربوط به سیب زمینی با 24 درصد، خیار با 26 درصد و گوجه فرنگی با 37 درصد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟