پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان آذربایجان غربی

به گزارش رکنا ، معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اعلام اینکه ۵۰ درصد تسهیلات بلاعوض باقی مانده مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بزودی تامین می‌شود، گفت: به محض تامین اعتبار به افرادی که هنوز این تسهیلات را دریافت نکرده اند پرداخت خواهیم کرد.

عزیزالله مهدیان روز سه شنبه با حضور در مناطق زلزله زده بخش کندوان و ترکمانچای میانه، ضمن افتتاح نمادین یک واحد مسکونی که با اعطای تسهیلات بلاعوض و وام کم بهره ساخته شده است، از روند ساخت و ساز و بازسازی در این مناطق بازدید کرد.

وی در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه در زمین لرزه گذشته، تاسیسات زیربنایی در روستاها دچار آسیب شد، از پیش بینی اعتبار برای تاسیسات زیربنایی داخل بافت روستاها خبر داد و افزود: تسهیلات بلاعوض و اعتبارات عمرانی در مصوبه پیش بینی کرده ایم که تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت مصالح و دیگر اقلام مورد نیاز برای ساخت و ساز، میزان تسهیلات اضافه نخواهد شد، گفت: ما تلاش می کنیم مصالح مورد نیاز مانند سیمان، فولاد و اسکلت پیچ و مهره ای را با قیمت مناسب تامین و تحویل دهیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

کمبود سیمان داریم

مهدیان ادامه داد: اکنون کمبود سیمان را شاهد هستیم و با توجه به تولید سیمان در خود استان، باید این نیاز از طریق استان برطرف شود که متاسفانه روند آن کند شده است که ما امروز تصمیم گرفتیم سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به ازای هر خانه ۸ تن از تهران حمل کنیم که وجه سیمان رایگان و هزینه حمل توسط اهالی پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن سعی دارد از نقاط مختلف کشور سیمان تامین و به قیمت تمام شده در منطقه توزیع کند تا کمبود سیمان رفع و قیمت آن نیز متعادل شود.

مصوبه اعطای تسهیلات بلاعوض به مناطق زلزله زده استان متعلق به سال گذشته است. ۵۰ درصد از این اعتبارات تامین و پرداخت شده است.

 زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

بر اساس تصمیم دولت قرار شد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود.

علاوه بر این مصوب شد ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟