ارز دولتی شکر ، برنج ، مواد پروتئینی حذف می شود؟ / ارز 4200 تومانی برای لبنیات تا پایان سال

به گزارش رکنا، حسین مدرس خیابانی با اطمینان از تامین کالا‌های اساسی در کشور از وجود 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد و گفت: این 4 میلیون تن کالای اساسی که در بنادر وجود دارد جدا از یک میلیون تنی است که در لنگرگاه‌ها داریم و 28 هزار تن هم در حال تخلیه است.

وی افزود: از نظر موجودی کالا‌های اساسی فراوانی قابل اتکایی داریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال، وقفه‌ای در تخصیص ارز داشتیم که خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی این مشکل رفع شد.

وی افزود: بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد و بخشی از صادرات ما هم که در دو ماهه نخست سال به دلیل انسداد مرز‌ها دچار وقفه شده بود از سر گرفته شد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: اکنون به رغم فشارها، محدودیت‌های تحریمی و شرایط بین المللی، هنوز ما 4 میلیون تن کالا در بنادر داریم.

وی همچنین درباره حذف ارز ترجیحی یا همان ارز 4200 تومانی از برخی کالا‌ها گفت: این اقدام از پارسال شروع شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظرات مختلف درباره حذف یا تخصیص ارز 4200 تومانی به برخی کالا‌های اساسی افزود: دولت بعد از ارزیابی نظرات مختلف کارشناسان و صاحب نظران در یک جمع بندی و با توجه به محدودیت‌های ارزی که در این حوزه وجود داشت تصمیم گرفت تا ارز 4200 تومانی را برای برخی از اقلام حذف کند.

ارز دولتی لبنیات

وی با بیان این که ارز 4200 تومانی کماکان به مواد پروتئینی و لبنیاتی تخصیص می‌یابد گفت: نهاده‌های دامی هم تا پایان سال 99 مشمول ارز 4200 تومانی هستند.

مدرس خیابانی ادامه داد: ما سال گذشته هم برخی از کالا‌ها را از ارز 4200 تومانی خارج کردیم، اما شما در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌بینید که مملو از این نوع کالاهاست.

ارز دولتی شکر

وی گفت: به عنوان مثال شکر سال گذشته از ارز 4200 تومانی حذف شد، اما با ذخایرمان سعی کردیم هم بازار شب عید را اداره کنیم و هم اجازه ندادیم مردم در ماه رمضان احساس کنند که ارز ترجیحی از شکر حذف شده است.

ارز دولتی  برنج

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از این پس هم ارز 4200 تومانی دیگر به برنج تخصیص داده نمی‌شود و این تفاوت قیمت‌ها در بازار نیز به همین دلیل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهم ترین اخبار اقتصادی 24 ساعت گذشته را اینجا بخوانید

 

کدخبر: 580516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟