قیمت جهانی طلا امروز جمعه 6 تیر

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که موارد ابتلا به کرونا در نقاط مختلف جهان رو به افزایش است و نگرانی سرمایه گذاران آنها را به سمت بازارهای امن سوق داده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد رشد به 1765 دلار و 42 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه اوت هم با 0.33 درصد رشد به 1776 دلار و 50 سنت رسید.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا طی روزهای اخیر رو به افزایش گذاشته و ایالت تگزاس روند از سرگیر فعالیت های اقتصادی را متوقف نموده است.

همچنین در آمریکای لاتین، برزیل و هند شمار مبتلایان سیر صعودی پیدا کرده است. رشد موارد ابتلا به کورنا طی روزهای اخیر امیدها به ترمیم سریع اقتصادی را کاهش داده و موجب شده تا سرمایه گذاران به بازارهای امنی نظیر بازار طلا و بازار دلار آمریکا روی بیاورند. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز ثابت بود.

رئیس کل بانک مرکزی ژاپن گفته تاثیرات دور دوم شیوع کرونا می تواند به میزان قابل توجهی به اقتصاد ژاپن لطمه بزند. وی تلویحا از آمادگی این بانک برای افزایش اقدامات محرک اقتصادی به منظور مقابله با تبعات کرونا خبر داد.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها امروز قیمت فلز پالادیوم با 0.1 درصد رشد به 1843 دلار و 52 سنت رسید. قیمت پلاتین هم با 0.1 درصد افت به 802 دلار و 42 سنت رسید. همچنین قیمت فلز نقره امروز با 0.8 درصد افت به 17 دلار و 74 سنت رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهم ترین اخبار اقتصادی 24 ساعت گذشته را اینجا بخوانید

کدخبر: 580498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟