حسن روحانی مهمترین وظیفه وزارت اقتصاد را حفاظت از بورس دانست

به گزارش رکنا، حسن روحانی در بخشی از سخنان خود در جلسه اخیر هیئت دولت با بیان اینکه یکی از امکانات دولت، داشتن سهام بنگاه‌های اقتصادی است، اظهار داشت: دولت به معنای عام کلمه یعنی سهام بانک ها، سهام شرکت های دولتی، سهام شرکت هایی که به نحوی متعلق به نیروهای مسلح است و ...، که باید به میدان بیایند و سهام خود را در بازارسرمایه عرضه کنند. ما باید بورس را محکم و مستحکم نگه داریم.

تقویت بورس

رئیس جمهور افزود: امروز بزرگترین مسئولیت وزارت اقتصاد در کنار سایر مسئولیت‌هایش مسئله تقویت و حفاظت از بورس است و باید سهام سازمان ها در این بازار عرضه شود. همه دستگاه ها باید سهام جدید عرضه کنند و امروز شرایط خوبی پیدا شده تا هم مردم بهره ببرند و هم دولت از بنگاه‌داری فاصله بگیرد.

کنترل مشکل ارز

وی با بیان اینکه بانک مرکزی قطعا مشکل ارز را کنترل خواهد کرد، اضافه کرد: صادرات در خرداد نسبت به چند ماه قبل خیلی بهتر شده و این شرایطی که الان می‌بینیم به دلیل تاثیرات ماه های قبل و تبلیغات دشمن است. صادرکنندگان باید بدانند، مالک ارز دولت است و موظفند ارز را برگردانند و کسانی که بخواهند تخلف کنند، قوه قضاییه و بانک مرکزی وارد عمل می‌شوند.

رئیس جمهور با اشاره به سرمایه ای به نام طرح های نیمه تمام دولت، گفت: طرح های نیمه تمام فراوانی در سراسر کشور داریم که نه این دولت می تواند همه آنها را تمام کند و نه دولت بعد. آنها باید به مردم واگذار شود و ما هم از نظر مقرراتی امکانات لازم را در اختیار گذاشتیم و باز هم اگر چیزی لازم باشد ما حمایت می کنیم.

روحانی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه و همه دستگاه ها و استانداران کمک کنند تا این طرح ها نیمه تمام با قیمت مناسب و ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد. کسانی که بتواند به ما قول بدهند که در یک زمان مشخص این پروژه ها را تکمیل می کنند این طرح ها به آنها واگذار می شود که در این صورت هم باعث اشتغال و هم باعث رونق خواهد شد.

وی افزود: سرمایه دیگری که ما داریم معادن است. برخی از معادن ما امروز می تواند احیا شود و احیای این معادن می تواند مردم را مشغول به کار کند که این یک سرمایه بزرگی در اختیار ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم وزارت صمت احیای معادن است، افزود: صادرات باید تسهیل شود و مدیریت ما باید کارآمد باشد. دولت گاهی با چرخاندن قلم می تواند مشکلات را حل کند. گاهی یک ماده، یک تبصره و یا یک ابلاغیه و مصوبه می تواند یک گره را باز کند. امروز دولت الکترونیک می تواند گره گشای بسیاری از مسائل مردم باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟