افزایش ۱۲۰ درصدی فروش خودرو در ترکیه

به گزارش رکنا، به نقل از شینهوا، روز دوشنبه یکی از شهروندان ترکیه به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری همه گیر کووید-19 برای خرید یک اتومبیل وارد یک نمایشگاه خودروی مجلل در شهر استانبول می‌شود که به وی گفته شد هیچ ماشین جدیدی در انبار این نمایشگاه در منطقه آسیایی این شهر باقی نمانده است و نزدیکترین زمان تحویل حداقل دو ماه و نیم بعد خواهد بود.

یادداشت‌های «فروخته شده» روی بیشتر اتومبیل‌های نو و دست دوم گذاشته شده است، قیمت‌های آن‌ها بین 22 هزار دلار تا 73 هزار دلار متغیر است.

به گفته نمایندگان بخش خودروسازی ترکیه، این بخش در ماه ژوئن با رشد 120 درصدی فروش خود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

آتاسوی، مدیر فروش این نمایشگاه خودرو، به شینهوا گفت که این روزها همه می‌خواهند ماشین بخرند و به دلیل نگرانی ابتلا به کرونا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی‌کنند.

وی گفت: من 20 سال است که در بخش خودرو کار می‌کنم و چنین افزایش بزرگی در فروش ندیده ام. البته به گفته این مدیر، در دوره قرنطینه بین مارس و ژوئن، میزان فروش در این گالری خودرو 50 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: اما وقتی دولت در تاریخ اول ژوئن محدودیت‌های کرونایی را کاهش داد، مردم با استفاده از وام‌های کم بهره بانک‌ها برای خرید خودرو به نمایشگاههای اتومبیل سرارزیر شدند.

براساس اعلام انجمن صنعت خودروسازی ترکیه، صادرات خودروی این کشور با وجود شیوع کرونا بیشترین سهم در صادرات ملی با 14.2 درصد سهم در پنج ماه نخست امسال داشته است. این صنعت تنها در ماه مه 1.2 میلیارد دلار صادرات داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟