بازگشایی سینماها ، موزه ها و گالری ها از ماه آینده در انگلیس

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که در مرحله بعدی کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، سینما‌ها، موزه‌ها و گالری‌های این کشور در تاریخ 4 ژوئیه بازگشایی خواهند شد چرا که تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد.

یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که از این اماکن خواسته خواهد شد تا اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی خود از جمله ایجاد مسیرهای پیاده یک طرفه، صف‌بندی در فواصل تعیین شده، افزایش تهویه و بلیط‌های از قبل رزرو شده را اعلام کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است امروز (سه شنبه) در اظهاراتی در پارلمان این کشور از تغییرات محدودیت‌های کرونایی رونمایی کند. وی همچنین درباره بازگشایی آرایشگاه‌ها، عبادت گاه ها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز صحبت خواهد کرد.

جانسون همچنین نتیجه بررسی قانونی درباره فاصله دو متری افراد از یکدیگر که بسیاری از کسب و کارها در صنعت گردشگری و برخی از قانون گذاران می‌خواهند به یک متر برسد را، اعلام خواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا در انگلیس بیشترین آمار مرگ و میر در اروپا را به دنبال داشته است، اما با کاهش نرخ ابتلا، محدودیت‌های قرنطینه و ماندن افراد در خانه که در اواخر ماه مارس اجباری شده بود به آرامی کاهش می‌یابد.

روز یکشنبه تعداد افراد فوت شده در انگلیس در اثر کرونا 15 نفر افزایش یافت و به 42647 افزایش یافت که کمترین میزان افزایش روزانه از 15 مارس محسوب می‌شود.

این در حالی است که برخی از خردسالان همین حالا به مدرسه بازگشته‌اند و مغازه‌های غیر ضروری نیز بازگشایی شده اند.

روز دوشنبه وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد قصد دارد محدودیت‌هایی را برای 2.2 میلیون نفر انگلیسی که از نظر بالینی بسیار آسیب‌پذیر طبقه‌بندی شده اند، کاهش دهد.

از آن‌ها خواسته شده بود که از همه تماسهای اجتماعی خودداری کنند، اما از تاریخ 6 ژوئیه اجتماع افراد تا شش نفر مجاز خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟