قیمت جهانی نفت امروز دوشنبه ۲ تیر

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد آغاز موج دوم شیوع کرونا در سراسر جهان و لطمه دیدن تقاضای نفت افزایش یافته و تاثیر مثبت کاهش تولید تولیدکنندگان نفت را خنثی کرده است قیمت نفت روز دوشنبه کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 11 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 42 دلار و 3 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 14 سنت معادل 0.4 درصد افت به 39 دلار و 69 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش داشته و نفت برنت وارد وضعیتی شد که در آن قیمت نفت تحویل فوری بالاتر از قیمت نفت تحویلی در ماه های آتی است. این وضعیت نشان دهنده محدودتر شدن عرضه نفت در بازار است.

هووی لی تحلیلگر بانک او سی بی سی در سنگاپور گفت: «ورود بازار به این وضعیت به ما نشان می دهد که تا حدود ماه نوامبر ممکن است شکاف بین عرضه و تقاضا بسیار کمتر شود.»

وی افزود، اما با این وجود با توجه به افزایش نگرانی ها از موج دوم شیوع کرونا خیلی سخت است که قیمت نفت بخواهد در مقطع کنونی بالاتر برود.

در کانادا و آمریکا، تعداد سکوهای فعال حفاری نفت و گاز طی هفته گذشته به رقم های بی سابقه ای کاهش یافت. این در حالی است که حتی رشد قیمت های اخیر نیز نتوانسته شرکت های نفتی را به از سرگیری حفاری ها مجاب کند.

گروه اوپک پلاس متشکل از اعضای سازمان اوپک و متحدانش از جمله روسیه هنوز تصمیم نگرفته اند که آیا توافق کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه ای نفت برای چهارمین ماه متوالی در ماه اوت تمدید خواهد شد یا خیر. اما عراق و قزاقستان وعده داده اند که تبعیت بهتری از توافق فعلی داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟