نفت بشکه ای ۳۵ دلار در سال 2020

به گزارش رکنا، به نقل از اس پی گلوبال پلتس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، انتظار دارد متوسط قیمت نفت اورال این کشور در 2020 برابر با 35 دلار در هر بشکه باشد.

بودجه روسیه در سال 2020 بر اساس نفت بشکه ای 42 دلار بسته شده است. نواک گفت تامین کنندگان خدمات نفتی که ضربه سختی از کاهش تولید نفت روسیه طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس خورده‌اند، نیاز به حمایت دولت دارند.

وزیر انرژی روسیه قیمت نفت را پیش بینی کرد

وزیر انرژی روسیه اظهار داشت:« قوانین مالیاتی ما برای تولیدکنندگان نفت بسیار انعطاف پذیر و وابسته به قیمت نفت هستند. تولیدکنندگان نفت ما با توجه به ذخایر نفتی و مالیات های پایین، حتی در زمان پایین بودن قیمت نفت هم می توانند به تولید ادامه دهند».

وی اضافه کرد شرکت های بزرگ نفت و گاز روسیه به برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهند. این سرمایه گذاری ها 20 درصد کاهش می یابند ولی هیچ تغییر اساسی نخواهند داشت.

نواک گفت انتظار ندارد تقاضای نفت به این زودی ها به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

« مطمئنا امسال این اتفاق نمی‌افتد. ما امیدواریم تقاضا در 2021 به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد ولی ممکن است دو تا سه سال طول بکشد. مردم کمتر پرواز می‌کنند، کمتر رانندگی می‌کنند، کمتر سفر می‌کنند و بیشتر کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. اقتصاد دوباره رشد خواهد کرد ولی تقاضا برای نفت جهت حمل و نقل همچنان پایین خواهد بود».

نواک تاکید کرد در حال حاضر نیازی به کاهش بیشتر تولید طبق قرارداد اوپک ‌پلاس نیست ولی این گروه به صورت ماهانه شرایط کاهش تولید را بررسی خواهد کرد.

وی گفت:« قرارداد کاهش تولید باعث می شود دو میلیون بشکه نفت کمتری در ماه جولای نسبت به آنچه برنامه‌ریزی شده بود وارد بازار شود. بعد در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. هنوز بی‌ثباتی های بسیاری وجود دارد: تقاضای مصرف کنندگان و احتمال موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا. همه اینها می‌توانند دوباره بازار را مختل کنند».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟