مصرف آب در تهران افزایش یافت / صرفه جویی کنید

به گزارش رکنا، محمدرضا بختیاری افزود: میزان مصرف آب از ابتدای خردادماه تقریبا زیر ۳ و نیم میلیون متر مکعب در روز نیامده است و در حال حاضر چهار روز متوالی در عدد ۳ میلیون و ۶۵۰ متر مکعب متوقف شده است.

میزان افزایش مصرف آب تهران نسبت به سال قبل

وی گفت: تهرانی‌ها نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف داشتند. با تمام ظرفیت آب را وارد تهران می‌کنیم و گرما و کرونا باعث شده که مصرف آب به‌صورت غیر نرمال پیش رود، گرمای امسال زودرس بود و درجه هوا نسبت به سال گذشته بالاتر رفته است. همین موضوع باعث شد مردم زودتر کولرها را روشن کنند و به‌تبع مصرف آب نیز افزایش داشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: همیشه پیک مصرف آب در تهران بیستم تیرماه بود، اما امسال این در چند روز اخیر ۳ میلیون و ۶۵۰ متر مکعب آب مصرف شده است.

وی بیان کرد: تقریبا ۳ الی ۴ ماه است که تلاش می‌کنیم با هیچ گونه کمبود آبی مواجه نشویم.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: سدهای استان تهران از وضعیت خوبی برخوردار هستند و باید بدانیم که تعداد تصفیه خانه‌ها محدود است . همچنین تا چند روز آینده تصفیه‌خانه ششم که بالای اتوبان همت است به مدار می‌آید.

وی در پایان تاکید کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم مقداری در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا به سلامتی از این دوران سخت هم عبور می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟