معترضان به حذف یارانه موالید آماده باشند

به گزارش رکنا ، حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه تبصره ۱۴ قانون بودجه در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر درباره جزئیات حذف یارانه موالید ۹۹، اظهار کرد: از ۱۱ خرداد آیین نامه جدید برای شناسایی یارانه موالید به وزارت رفاه ابلاغ شده است که در نهایت ما یک ماه فرصت داریم که این شناسایی را انجام و موالید جدید را از ابتدای سال ۹۹ مورد بررسی قرار دهیم. وزارت رفاه لیست نهایی را به سازمان برنامه و بودجه داده و فرآیند واریز صورت می‌گیرد،

وی در پاسخ به این سوال که حذف موالید جدید‌ مغایر با سیاست‌های افزایش جمعیت نیست، گفت: در این خصوص اساساً بحث حذف مطرح نیست و بیشتر بحث شناسایی مطرح شده است و موالید جدیدی که تازه متولد می‌شوند اگر خانواده یارانه بگیر باشند، قطعاً یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

تا یک ماه آینده خبر‌های خوبی در راه است

میرزایی ادامه داد: در سیاست‌های کلی جمعیت تشویق به فرزندآوری وجود دارد و نباید مغایر با آن عمل کرد، اما زمانی که با کمبود منابع روبرو می‌شویم اقدام به شناسایی می‌کنیم تا پرداخت‌ها به صورت هدفمند اجرا شود، قطعا ما مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاست‌های کلی افزایش جمعیت که ابلاغ کردند عمل می‌کنیم و ظرف یک ماه آتی خبر‌های خوبی را برای هموطنان داریم.

سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه در پاسخ به این سوال که برای فرزند چندم خانواده‌ها این شناسایی انجام می‌شود؟، بیان کرد: در قانون فقط بحث موالید مطرح شده و اشاره به فرزند چندم خانواده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شیوه اعتراض به یارانه موالید را تا یک ماه آینده اعلام می‌کنیم و هنوز سامانه ای برای اعتراض مشخص نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟