امضای قرارداد تولید واکسن کرونا در اتحادیه اروپا

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، وزارت بهداشت آلمان تایید کرد این کشور به همراه فرانسه، ایتالیا و هلند یک قرارداد اولیه با شرکت داروسازی آسترازنکا برای تولید بیش از 300 میلیون دوز از واکسن کرونا که در حال حاضر در مرحله آزمایش به سر می‌برد امضا کرده اند.

این واکسن به محض آماده شدن با توجه به جمعیت این کشورها در اختیار آنها قرار می گیرد. طبق گفته وزارت بهداشت آلمان، تمام کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند در این برنامه مشارکت داشته باشند.

ساخت واکسن تا پایان 2020

انتظار می رود این واکسن تا پایان 2020 آماده باشد.

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد:« برای این که بتوان واکسن کرونا را پس از تایید احتمالی آن در پایان سال جاری میلادی یا سال آینده بلافاصله در دسترس قرار داد، باید حالا طبق قراردادی ظرفیت تولید آن را تضمین کرد».

وزیر بهداشت آلمان گفت:« بسیاری از کشورها در سراسر جهان واکسن های مورد نیاز خود را تضمین کرده اند ولی اروپا این کار را نکرده است. هماهنگی سریع اعضای اتحادیه اروپا ارزش افزوده‌ای برای شهروندان این اتحادیه طی این بحران ایجاد می کند. ما می‌خواهیم در این مذاکرات به همراه کمیسیون اروپا سریع تر و قدرتمندتر عمل کنیم».

وزیر بهداشت ایتالیا هم در مورد این قرارداد گفت 400 میلیون دوز از این واکسن برای کل جمعیت اروپا در دسترس خواهد بود.

طبق گزارش بانک جهانی، جمعیت اتحادیه اروپا حدود 447 میلیون نفر است. ارزش قرارداد اولیه هنوز اعلام نشده است.

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد این چهار کشور یک اتحاد برای واکسیناسیون ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با سایر شرکت های داروسازی در مورد واکسن های احتمالی علیه بیماری کووید 19 هستند.

در شرایطی که آزمایشگاه ها در سراسر جهان به دنبال یافتن واکسن این بیماری در کوتاهترین زمان بین 12 تا 18 ماه هستند، پیش پرداخت ها می توانند سرمایه گذاری قدرتمندی برای تولید آن ایجاد کنند. زمان استاندارد برای ساخت واکسن چندین سال است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد واکسن شرکت داروسازی استرازنکا که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده یکی از چندین واکسنی است که در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد.

ویروس کرونا تا حالا جان 417 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و 7.4 میلیون نفر را مبتلا کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟