قیمت جهانی طلا امروز جمعه ۲۳ خرداد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا شده، اما در عین حال پیش بینی های نه چندان مثبت اقتصادی و رشد نگرانی ها در مورد موج دوم شیوع کرونا سبب افزایش مجدد تقاضا برای خرید فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افت به 1725 دلار و 84 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت امروز با 0.57 درصد افت به 1729 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار پس از افزایش 0.8 درصدی در جلسه قبل امروز نیز افزایش 0.1 درصدی را شاهد بود و سبب گران شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

پس از آنکه ارزش سهام در بازار بورس وال استریت به دلیل نگرانی ها از افزایش مجدد تعداد موارد ابتلا شاهد افت بود، انتظار می رود امروز بازارهای آسیایی نیز افت شاخص را تجربه کنند.

3 شاخص عمده بورس آمریکا روز پنجشنبه بیش از 5 درصد افت کردند و بدترین عملکرد روزانه از اواسط ماه مارس تاکنون را به ثبت رساندند.

افزایش اخیر موارد ابتلا به کرونا در بیش از 10 ایالت آمریکا بسیاری از تحلیلگران را نگران به راه افتادن موج دوم شیوع کرونا کرده است.

هرچند نرخ بیکاری در آمریکا در هفته گذشته کاهش داشت اما درخواست ها برای دریافت مقرری بیکاری همچنان به رقم بالای 20.9 میلیون نفر می رسد.

روز چهارشنبه مقامات فدرال رزرو از ضرورت حفظ نرخ بهره در نزدیکی صفر درصد حداقل تا سال 2022 سخن گفتند و اینکه دوره ترمیم اقتصادی طولانی مدت خواهد بود.

اقدامات محرک اقتصادی گسترده و نرخ پایین بهره موجب افزایش قیمت طلا شده است زیرا با بالا رفتن میزان نقدینگی در اقتصادهای ملی و به ویژه اقتصاد آمریکا بسیاری از سرمایه گذاران برای در امان نگه داشتن دارایی هایشان از افزایش نرخ تورم به سمت بازار طلا حرکت می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟