انتقاد عضو هیات امنای تامین اجتماعی به عدم پذیرش دفترچه‌‌های بیمه‌ در بیمارستان‌های علوم پزشکی

به گزارش رکنا، «اکبر شوکت» با اشاره به مشکلات برخی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از خدمات درمانی با دفترچه‌ بیمه‌های خود در مراکز طرفِ ‌قرداد غیرملکی، گفت: تمدید خودکار دفترچه‌‌های بیمه‌ طرح بسیار خوبی است که در زمان شیوع کرونا از تردد بیمه‌شدگان در شعب تامین اجتماعی جلوگیری می‌کند اما باید اطلاع‌رسانی موثری در مورد آن صورت گیرد.
وی افزود: معاون درمان باید پیش از ابلاغ این طرح به مراکز علوم پزشکی طرف قرارداد، جلسه‌ای با روسای علوم پزشکی برگزار و آنها را توجیه می‌کرد. ضمن اینکه بخشنامه‌‌ها باید به صورت سراسری و هماهنگ برای مرکز طرف قرار ارسال می‌شد تا عدم هماهنگی موجب ایجاد سرگردانی برای بیمه‌شدگان نشود.

شوکت با بیان اینکه مواردی گزارش شده که بیمارستان‌ها بیمه‌شدگان را برای تایید و مهر شدن دفترچه بیمه‌هایشان به شعب بیمه‌‌‌ای ارجاع داده‌اند، گفت: این در حالی است که شعب به بیماران پاسخ می‌دهند که نیاز به مهر کردن نیست و بیمارستان‌ها باید دفترچه بیمه‌های شما را بپذیرند.

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، افزود: درست است که این طرح استثنایی است و همگام با الکترونیکی شدن دفترچه‌ بیمه‌ها فساد را در حوزه درمان از بین می‌برد اما از معاونت درمان سازمان می‌خواهم به صراحت به مراکز علوم پزشکی و طرف‌قرارداد در قالب برگزاری جلسه و ارسال نامه این موضوع را اعلام کنند.

وی افزود: در این میان اگر تخلفی صورت گرفت و مراکز درمانی به شکل تعمدی از پذیرش دفترچه بیمه‌ها خودداری می‌ورزند تا بیماران کرونایی را پذیرش نکنند باید موارد تخلف به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش شود.

شوکت با بیان اینکه در مراکز ملکی سازمان هم چنین مشکلی دیده شده است، گفت: مریضی که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است با من تماس گرفت و از عدم پذیرش دفترچه بیمه خود در یکی از مراکز ملکی سازمان گلایه کرد. البته اینها موردی است اما حتی باید به مراکز ملکی هم اطلاع رسانی کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه بیماران کرونایی نیاز به مراجعه فوری به بیمارستان‌‌ها دارند، نباید آنها را معطل و بین شعبه و بیمارستان پاسکاری کرد. طرح‌های خوب نباید در اجرا دچار مشکل شوند؛ چراکه ممکن است که نگاه عده‌ای به آنها تغییر کند. منبع/ایلنابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟