آمریکا به چین اجازه ورود داد / هر هفته 2 پرواز

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، پس از آنکه دولت چین از کاهش محدودیت پروازهای خارجی برای ورود به کشورش خبر داد، وزارت حمل و نقل آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در هفته به دو پرواز مسافربری از چین اجازه خواهد داد که وارد آمریکا شوند.

روز چهارشنبه، دولت ترامپ اعلام کرد که برنامه ریزی کرده است تا 16 ژوئن به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی پکن علیه ناوگان مسافربری آمریکا در بحبوحه ویروس کرونا، از ورود تمام پروازهای مسافربری چین به مقصد ایالات متحده جلوگیری کند.

دستور العمل جدید وزارت حمل و نقل آمریکا که بلافاصله عملی می‌شود، پروازهای رفت و برگشتی که چین چهار بار در هفته به ایالات متحده انجام می‌داد را به نصف می‌رساند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که اگر چین اقدامات بیشتری برای ورود ناوگان مسافربری ایالات متحده انجام دهد، «آمادگی کامل دارد تا در این مورد تجدید نظر کند.»

در این اطلاعیه آمده است: این وزارتخانه به علت ادامه اعمال یک جانبه شرایط حمل و نقل هوایی مسافربری بین ایالات متحده و چین بدون رعایت حقوق هواپیماهای آمریکا دچار مشکل شده است.

چین نیز اعلام کرده است که به هواپیماهای آمریکایی اجازه خواهد داد تا از روز دوشنبه یک پرواز در هفته به این کشور انجام دهند که بسیار کمتر از تعداد پروازهایی است که بر اساس قرارداد حمل و نقل هوایی دو کشور قرار بود انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟