صاحبان سهام عدالت بخوانند / اطلاعیه جدید ستاد: فقط تا 13 خرداد فرصت دارید

به گزارش رکنا، در این اطلاعیه آمده است:

بسمه تعالی

سهامداران شریف و عزیز ایران اسلامی

به اطلاع می رساند از امروز دهم خردادماه ۱۳۹۹، بازار سرمایه کشورمان میزبان بیش از ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمولان سهام عدالت به عنوان سهامداران جدید شرکت های بورسی و فرابورسی است تا با آزاد سازی سهام آنها برگ زرین دیگری در تاریخ اقتصاد و بازار سرمایه ایران رقم بخورد.

از امروز تمام دارندگان سهام عدالت که روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند، می توانند با مراجعه به درگاه http://sahamedalat.ir از وضعیت دارایی خود در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی مطلع شوند.

این سهامداران همانند یک سهامدار عادی در بورس کشور قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع سهامداری را استیفاء نموده و از مزایای سهامداری بهره مند شوند. از جمله این حقوق و منافع نظارت همگانی میلیون ها نفر از هموطنان بر بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس و فرابورس، امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه است.

13 خرداد، آخرین مهلت فروش یکجای 30 درصد سهام عدالت مشمولان

ستاد خبری سهام عدالت با انتشار اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد: سهامداران مشمول طرح سهام عدالت که روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند از امروز(شنبه) می‌توانند با مراجعه به کارگزار منتخب خود نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کرده و با خرید سهام جدید به دارایی‌های خود اضافه کنند یا در صورت تصمیم به فروش تا 30 درصد ارزش دارایی خود در شرکت ها را به فروش برسانند.

همچنین فروش یکجای 30 درصد از سبد دارایی هر فرد در سهام عدالت از طریق شعب بانک های کشور تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ 13 خردادماه 99 ادامه خواهد داشت.

متقاضیانی که هنوز اقدام به انتخاب روش سرمایه گذاری خود نکرده‌اند تا پایان روز 15 خرداد 99 فرصت دادند تا با مراجعه به سایت http://www.samanese.ir روش مدیریت خود را انتخاب کنند. در صورت عدم مراجعه به این سامانه مشکلی برای سهامداران به وجود نیامده و روش انتخابی آنها، غیرمستقیم تلقی خواهد شد.

همچنین بانک‌هایی که نسبت به دریافت سفارش در روزهای 6، 7 و 8 خردادماه جاری اقدام کرده اند، می‌توانند از طریق کارگزاری های خود و یا کارگزاری های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنان واریز کنند.

بانک ملی ایران در روزجاری اولین بانکی بود که بخش اعظم سهام مربوط به سفارش های دریافتی از مشمولان سهام عدالت را به فروش رساند که بلافاصله پس از تسویه معاملات و دریافت وجه به حساب متقاضیان فروش واریز خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟